Brev:
Flaske inden middagslur
13. december 2017
Alder:
12 mdr.
Flaske inden middagslur
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig og haft god gavn af dine råd.
Min datter er 1 år og vi arbejder pt på at "trappe hende ud" af sin middagslur-flaske kl. 14. (Hun sover også kl. 9-10, uden mælk først). Hun sover i vogn om dagen.
Du har tidligere skrevet, at vi gradvist skal give hende mindre og mindre og til sidst blot tilbyde hende lidt mælk af kop.
- Skal hun havde andet supplerende fast føde i stedet for mælken inden middagsluren så? Eller kan man regne med at hun på dette tidspunkt stadig er mæt efter frokosten? (Vi spiser frokost 11:30 hver dag).
Hun bliver ret frustreret og skubber koppen med mælk væk når jeg har forsøgt det, så er derfor i stedet startet på at give hende mindre mængde af flasken. Normalt drikker hun ca. 180 ml på dette tidspunkt.
- Kan man også ift. middagsluren tale om at ramme "søvntoget", altså at man har ramt forkert tidspunkt hvis hun ikke sover inde for ca. 15 min?
- Hvor gamle er børn ca. når de begynder at overgå til kun én enkelt lur dagligt? Jeg går ud fra, at jeg vil kunne fornemme det på hende når den tid kommer ift. at hun så måske vil være for frisk når hun skal puttes om dagen?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Maria