Flaske inden middagslur

13. december 2017

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Flaske inden middagslur

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig og haft god gavn af dine råd.

Min datter er 1 år og vi arbejder pt på at "trappe hende ud" af sin middagslur-flaske kl. 14. (Hun sover også kl. 9-10, uden mælk først). Hun sover i vogn om dagen.

Du har tidligere skrevet, at vi gradvist skal give hende mindre og mindre og til sidst blot tilbyde hende lidt mælk af kop.

- Skal hun havde andet supplerende fast føde i stedet for mælken inden middagsluren så? Eller kan man regne med at hun på dette tidspunkt stadig er mæt efter frokosten? (Vi spiser frokost 11:30 hver dag).

Hun bliver ret ...

Annonce

... frustreret og skubber koppen med mælk væk når jeg har forsøgt det, så er derfor i stedet startet på at give hende mindre mængde af flasken. Normalt drikker hun ca. 180 ml på dette tidspunkt.

- Kan man også ift. middagsluren tale om at ramme "søvntoget", altså at man har ramt forkert tidspunkt hvis hun ikke sover inde for ca. 15 min?

- Hvor gamle er børn ca. når de begynder at overgå til kun én enkelt lur dagligt? Jeg går ud fra, at jeg vil kunne fornemme det på hende når den tid kommer ift. at hun så måske vil være for frisk når hun skal puttes om dagen?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder