Hjerteskærende skrig om natten

11. december 2017

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Hjerteskærende skrig om natten

Kære Helen.

Tak for din tidligere rådgivning omkring nedtrapningen af amningen til min 15 måneder gamle pige, vi har dig valgt at holde ved efter 2 lur amning da det er den hun kobler fra til efter en lang dag i vuggestuen og det virker os som om det den mest sårbare for hende at undvære..

Børn på 15 måneder, er det normalt at de har urolige nætter!?

Nanna har stadigvæk flere urolige næter end rolige :-/

Dog acceptere hun at hun ikke bliver ammet!.

Hun reagere nogle dage meget voldsomt omkring kl 3-4 stykker om natten, kaster hun sig rundt og skriger helt hjerteskærende!
Tager man hende op kæmper hun med arme og ben for at komme fri - så sætter jeg hende midt i ...

Annonce

... vores store seng hvor hun kaster sig rundt... nå der er gået lidt prøver jeg at tage hende op i min farvn nogle gange går der lidt før hun falder til ro andre gange kan der gå halve timer.

Når det værste udbrud er over er hun nogle gange meget udkørt og sover tungt videre andre gange er det som om hun er vågnet for meget og ikke tør sove og så nægter hun at blive lagt i sengen og tager jeg hende så op ved siden af mig får jeg ikke sovet for hun klamre sig til mit hoved og vil nusse mit hår og have mit hoved meget meget tæt på hedens ( lidt som om hun er angst for jeg forsvinder ) :-/. Hvad skal man forvente er normalt eller er der nogen alarm klokker der ringer hos dig?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder