Brev:
Putning - knap 11 mdr.
10. december 2017
Alder:
11 mdr.
Putning - knap 11 mdr.
Kære Helen
Først og fremmest tak for din hjælp tidligere, du har været os en stor hjælp.
Vores datter nærmer sig nu de 11 måneder. Vi har indtil videre kørt putning således, at hun bliver ammet i soveværelset og lagt i sengen. Hun er som regel altid blevet døsig af det, og er faldet hen kort tid efter, hun er blevet lagt. Den seneste tid virker det nærmest som om, hun kvikker op i stedet. Hun sidder og gaber højlydt inde i stuen, aå hun er tydeligt træt. Men hun kan begynde at snakke og hvine, når hun er blevet lagt. Og rejser sig op. Mange gange. Det eneste, der virker er næsten at sidde sig ved hende og halvvejs fiksere hende.
Samtidigt er hun begyndt at bide mig under amningen, hvilket jo er ret ubehageligt. Mine overvejelser går på at ville fase hende ud af amningen. Men er det for tidligt? Hun får gerne en tår midt nat stadig. Jeg kan mærke, at jeg ikke længere synes, amningen er hyggelig - både fordi hun bider og fordi hun kvikkes op.
Med til historien følger, at hun næsten lige er starten i dagpleje. Hun er ikke helt vild glad for at spise frokost derhenne. De spiser rugbrød fire dage om ugen. Så de fylder hende op med grød. Dagplejenmoren er lidt bekymret, fordi hun i forvejen er en ret slank pige. Så jeg er også lidt nervøs for at fratage hende nærig.
Hun sover generelt ret uroligt og som regel ammes hun den enes gang om natten, hvor hun kan være sværere at falde til ro. Både far og jeg er startet på arbejde, så vi har også snart brug for roligere nætter.
Håber du har nogle gode råd til os.
Bedste hilsner
Karina