Putning - knap 11 mdr.

10. december 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Putning - knap 11 mdr.

Kære Helen

Først og fremmest tak for din hjælp tidligere, du har været os en stor hjælp.

Vores datter nærmer sig nu de 11 måneder. Vi har indtil videre kørt putning således, at hun bliver ammet i soveværelset og lagt i sengen. Hun er som regel altid blevet døsig af det, og er faldet hen kort tid efter, hun er blevet lagt. Den seneste tid virker det nærmest som om, hun kvikker op i stedet. Hun sidder og gaber højlydt inde i stuen, aå hun er tydeligt træt. Men hun kan begynde at snakke og hvine, når hun er blevet lagt. Og rejser sig op. Mange gange. Det eneste, der virker er næsten at sidde sig ved hende og halvvejs fiksere hende.

Samtidigt er hun begyndt at bide mig under amningen, hvilket jo er ret ubehageligt. Mine overvejelser går på at ville fase hende ud af ...

Annonce

... amningen. Men er det for tidligt? Hun får gerne en tår midt nat stadig. Jeg kan mærke, at jeg ikke længere synes, amningen er hyggelig - både fordi hun bider og fordi hun kvikkes op.

Med til historien følger, at hun næsten lige er starten i dagpleje. Hun er ikke helt vild glad for at spise frokost derhenne. De spiser rugbrød fire dage om ugen. Så de fylder hende op med grød. Dagplejenmoren er lidt bekymret, fordi hun i forvejen er en ret slank pige. Så jeg er også lidt nervøs for at fratage hende nærig.

Hun sover generelt ret uroligt og som regel ammes hun den enes gang om natten, hvor hun kan være sværere at falde til ro. Både far og jeg er startet på arbejde, så vi har også snart brug for roligere nætter.

Håber du har nogle gode råd til os.

Bedste hilsner
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin