20 mdr og bange for at sove?

6. december 2017

Kategori:
Alder:
20 mdr.

20 mdr og bange for at sove?

Hej Helen.

Jeg skriver til dig fordi vores pige på 20 mdr har udfordringer med at falde i søvn.

Hele foråret har gået med mellemøres betændelse, og udtrapning af natflaske. Alt dette ændrede sig til at blive helt godt efter der var kommet dræn i ørene, samt en routine ændring ift putte ritualer. Så fra juni måned og frem til midt oktober har hun sovet rigtig godt, og hvis hun endelig vågnede om natten så kunne hun nemt falde i søvn igen.

Midt i oktober blev hun opereret i øjnene for skelen og efter det var søvneoutinerne ødelagt, og det er faktisk kun blevet værre. For 3 uger siden startede det med at når hun kom i seng så begyndte hun at græde, så puttede vi med hende i vores seng. Nogle dage efter var det også galt, og hun ville ...

Annonce

... ikke give sig hen der, så prøvede vi at lægge hende i barnevognen og sove, (halv til en hel time før hun blev taget ind i hendes seng igen)

Nu er det så endt med at det vil hun heller ikke. Så uanset hvad så Skriger og napper og bider hun hvis man lægger an til at gå op på værelserne med hende eller tøj til at sove i barnevognen. De sidste 3 nætter er klokken blevet mellem 1 og 2.30 før hun har givet sig hen til søvnen.

I weekenden sov hun 2 dage ved mormor og morfar pga vi er blevet forældre igen. Der var ingen problemer overhovedet med at sove.

Hun sover fint til middag udenfor i barnevognen.

Har du nogle gode ideer til hvad vi kan prøve ? Vi er lidt tyndslidte, mest fordi E ikke rigtigt vil overgive sig til søvnen.

Pft..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren