Brev:
20 mdr og bange for at sove?
6. december 2017
Alder:
20 mdr.
20 mdr og bange for at sove?
Hej Helen.
Jeg skriver til dig fordi vores pige på 20 mdr har udfordringer med at falde i søvn.
Hele foråret har gået med mellemøres betændelse, og udtrapning af natflaske. Alt dette ændrede sig til at blive helt godt efter der var kommet dræn i ørene, samt en routine ændring ift putte ritualer. Så fra juni måned og frem til midt oktober har hun sovet rigtig godt, og hvis hun endelig vågnede om natten så kunne hun nemt falde i søvn igen.
Midt i oktober blev hun opereret i øjnene for skelen og efter det var søvneoutinerne ødelagt, og det er faktisk kun blevet værre. For 3 uger siden startede det med at når hun kom i seng så begyndte hun at græde, så puttede vi med hende i vores seng. Nogle dage efter var det også galt, og hun ville ikke give sig hen der, så prøvede vi at lægge hende i barnevognen og sove, (halv til en hel time før hun blev taget ind i hendes seng igen)
Nu er det så endt med at det vil hun heller ikke. Så uanset hvad så Skriger og napper og bider hun hvis man lægger an til at gå op på værelserne med hende eller tøj til at sove i barnevognen. De sidste 3 nætter er klokken blevet mellem 1 og 2.30 før hun har givet sig hen til søvnen.
I weekenden sov hun 2 dage ved mormor og morfar pga vi er blevet forældre igen. Der var ingen problemer overhovedet med at sove.
Hun sover fint til middag udenfor i barnevognen.
Har du nogle gode ideer til hvad vi kan prøve ? Vi er lidt tyndslidte, mest fordi E ikke rigtigt vil overgive sig til søvnen.
Pft..