Brev:
Hvor lang tid må man svøbe et barn?
6. december 2017
Alder:
2 mdr.
Hvor lang tid må man svøbe et barn?
Hej Helen
Vi svøber vores pige i et tæppe, når hun skal sove. Hvor lang tid kan vi blive ved med det?
Det skal siges, at vi kun svøber om overkroppen, så hendes ben kan frit bevæge sig, da jeg har læst at det ellers kan påvirke hofternes udvikling.
Derudover skal det siges, at hun tit selv finder ud af tæppet om natten, så hun er ikke bundet mere end det.
Vi vil gerne blive ved med at svøbe hende, da vi kan se, at hun finder ro ved det. Om natten når hun er kravlet ud af svøbet, er hun ofte urolig; når vi så svøber om, så falder hun helt til ro igen.
Hvor længe kan vi blive ved med det? Og hvad pokker gør vi derefter?
Hilsen