Afhængig af flasken

7. november 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Afhængig af flasken

Kære Helen,

Mig igen igen, igen.
Vi river håret ud på os selv, vi har en datter der bare snakker og snakker og er SÅ aktivt og glad, men vi sover bare IKKE!

Søvn har altid været op ad bakke, og altid lidt mindre end gennemsnittet, det har nu bare været sådan. Hun er flaske og ørebarn og har aldrig brugt sut.

Det er flere mdr. Siden mælken ophørte, men vi kan ikke slippe af med flasken, hun skriger på vaaand, og vi har i mange uger forsøgt med kop både med og uden tut ved sengetid.

Hun sover på eget værelse og har gjort det siden 6 mdr.
Hun vågner som minimum 2-3 gange om natten, og nogen nætter tager det flere timer før hun sover igen. At tage hende til os hjælper heller ikke, det vil hun slet ikke.

Hun står op ( efter ...

Annonce

... vintertid ) 05.30 - 06
Morgenmad 06.30/07
Varm mad 10.30
Sover 11.30 til 12.30/13.00
Madpakke 14.00
Snack hjemme 16.30/17.00
Aftensmad 17.45/18.00
Grød 19.30 og direkte i seng
20.00 sover

Sådan har vi kørt meget meget længe, men den flaske tager livet af os. Det er 100% tryghed og ikke indholdet af flasken. Når hun får den gisper hun nærmest efter den. Hun har 2 tøjdyr hun er meget tæt med. Tit peger hun ud af værelset og vil ned i stuen,

Vi ved simpelthen ikke hvad vores næste move skal være?! Det kan tælles på én hånd, hvor mange nætter hun har sovet igennem siden hun blev født, og i det store hele har vi sq vænnet os til at skulle ind til hende, men at være oppe flere timer og tage lange kampe er ved at være drøn hårdt.

Hilsen Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder