Brev:
Hvor går grænsen når vi skal putte
6. november 2017
Alder:
14 mdr.
Hvor går grænsen når vi skal putte
Kære Helen.
Jeg er Førstegangs mor til en ellers skøn pige på 14 måneder. Hun er meget finmotorisk og opfanger alt, vitterlig Alt. Hun har flair for alle små detaljer.
Nå men til sagen, Nanna er stadigvæk amme barn. For 1 måned siden stoppede vi med at natte amme og hun blev tilbudt vand i tudekop i stedet, dette accepterede hun faktisk lyn hurtigt - lige indtil vi endte i et udhviklingspring og sygdom, så var hun tilbage på brystet :-/
Jeg nyder det at kunne amme i dagtimerne morgen inden vi skal afsted, sen eftermiddag når vi hjemme igen, og når hun skal i seng.
Men men, vi vil gerne droppe ud af amningen. Og dertil aner vi ikke hvad og hvordan vi skal takle det at putte hende i sengen uden. På nuværende tidspunkt falder hun i søvn til amningen.
Men vi oplever at når vi har prøvet at putte hende hvor hun ikke er blevet ammet så reagere hun ved at sætte sig op eller rejse sig helt op grædende. Så tager vi hende op hun falder til ro på skulderen g det samme gentager sig når vi så lægger hende.
Rummet er helt mørklagt, for jeg har været og er nok stadigvæk af den overbevisning at hvis døren står på klem og hun fornemmer lys så holder hun sig blot kørende?
Hvor længe og hvad skal jeg dog stille op når hun kan falde til ro i armene men idet jeg vil lægge hende i sengen er det en kamp der går i skrig og gråd og jeg bliver synderkunst st og tager hende op.
Skal jeg gå ud, skal jeg blive, skal der være lys? Skal hun ha lov til at komme i seng og lege sig til ro?
Jeg er i vildrede og efter 14 måneder men ingen fuldendt nattesøvn hun har Max sovet igennem ( 4-5 timer uden gråd ) det sket 3 gange på 14 måneder :-/
Så jeg har nok søgt hvad der var nemmest men med at putte har jeg efterhånden ikke meget rygrad :-(
Hvad er normalt de skal eller må græde? Hvornår finder jeg forskel på hysteri og angst for at være efterladt skal hun have lys.
Åh jeg er desperat og mit forhold til kæresten hænger i en tung tråd fordi ingen af os har overskud grundet søvn mangel.
Hjælp.