Det der søvn. Igen

1. november 2017

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Det der søvn. Igen

Kære Helen

Jeg har brug for dit råd igen.

Min datter er altså en lille bandit mht. søvnen.
Hun får næsten altid for lidt søvn. Og så har jeg en datter der er ked af det og ofte brokker sig. Jeg synes det er så synd for hende!

Hun er ved at gå fra 2 lure til 1. Det startede da hun havde nogle dage, hvor hun sov 12-12,5 timer om natten. Så sov hun halvanden til 2 om dagen. Perfekt!
MEN som oftest sover hun mellem 10,5-11 timer om natten. Og så desværre ofte kun en time om dagen. Jeg har forsøgt at give hende et 2 lure enkelte dage, men det holder virkelig hårdt! Hun kan ofte fint falde i søvn til første lur, men det kniber med nr. 2 og hvis hun så sover her, så bliver klokken ofte lidt for mange inden sengetid.

Hendes døgn er så ens som de kan blive i forhold til mad ...

Annonce

... og søvn. Det der varierer er hendes mellemmåltider, pga. søvnen, men det er heller ikke meget længere.

I weekenderne herhjemme kan hun ind imellem godt tage 2 timers lur. Men jeg er ofte nødt til at lægge hende lidt tidligere end de gør i vuggeren. Måske fordi hun bliver underholdt dernede? Så jeg ender alligevel med et barn der er ked af det om eftermiddagen. Men dog har hun sovet en god lang lur og det kan fornemmes hos hende.

Jeg er ved at køre rigtig træt i et barn der brokker sig meget. I vuggeren siger de hun er glad.

Nogle gode råd til mere stabil søvn?

Hun kan stadig vågne og græde om natten. Og så tager det en times tid at få hende til at sove igen. Dette dog ikke så ofte mere.

Vi samsover. Bør det ændres?

Venlig hilsen og tak,

Den ellers heldige moar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin