Brev:
Det der søvn. Igen
1. november 2017
Alder:
14 mdr.
Det der søvn. Igen
Kære Helen
Jeg har brug for dit råd igen.
Min datter er altså en lille bandit mht. søvnen.
Hun får næsten altid for lidt søvn. Og så har jeg en datter der er ked af det og ofte brokker sig. Jeg synes det er så synd for hende!
Hun er ved at gå fra 2 lure til 1. Det startede da hun havde nogle dage, hvor hun sov 12-12,5 timer om natten. Så sov hun halvanden til 2 om dagen. Perfekt!
MEN som oftest sover hun mellem 10,5-11 timer om natten. Og så desværre ofte kun en time om dagen. Jeg har forsøgt at give hende et 2 lure enkelte dage, men det holder virkelig hårdt! Hun kan ofte fint falde i søvn til første lur, men det kniber med nr. 2 og hvis hun så sover her, så bliver klokken ofte lidt for mange inden sengetid.
Hendes døgn er så ens som de kan blive i forhold til mad og søvn. Det der varierer er hendes mellemmåltider, pga. søvnen, men det er heller ikke meget længere.
I weekenderne herhjemme kan hun ind imellem godt tage 2 timers lur. Men jeg er ofte nødt til at lægge hende lidt tidligere end de gør i vuggeren. Måske fordi hun bliver underholdt dernede? Så jeg ender alligevel med et barn der er ked af det om eftermiddagen. Men dog har hun sovet en god lang lur og det kan fornemmes hos hende.
Jeg er ved at køre rigtig træt i et barn der brokker sig meget. I vuggeren siger de hun er glad.
Nogle gode råd til mere stabil søvn?
Hun kan stadig vågne og græde om natten. Og så tager det en times tid at få hende til at sove igen. Dette dog ikke så ofte mere.
Vi samsover. Bør det ændres?
Venlig hilsen og tak,
Den ellers heldige moar