Brev:
Søvn - behov for færre timer eller?
24. oktober 2017
Alder:
21 mdr.
Søvn - behov for færre timer eller?
Hej Helen :)
Jeg har nogle spørgsmål ang. min søns søvn.
Sebastian er ca 21 måneder. Han er fra d. 13 januar 2016
Vi er lige nu inde i en rytme hvor jeg ikke kan finde ud af om det er os (far og mor) som ikke kan finde ud af det, eller om Sebastian er i en mellem fase hvor han er blevet så stor at han har brug for færre timers søvn.
Sagen er den at han ikke er til at drive iseng om aftenen. Han sover mellem kl 22-23 hver aften.
Vi har forsøgt at korte hans lur af om formiddagen så han kun sover halvanden time, men dette er kun noget vi kan gøre herhjemme da de ikke vil vække ham i dagplejen.
Han vil egentlig gerne sove ca 2-3 timer ca. 12-15, og så går han ca. iseng mellem kl 22-23. Problemet er bare at han så er super træt om morgenen fordi han ikke får sovet nok om natten. Han vil gerne sove til kl ca.8.00-8.30, men vi skal jo afsted om morgenen så vi er nød til at stå op kl 7.
Og hvis han får lov til at sove til 8-8.30 så sover han først om eftermiddagen ca. kl 13.30-14.00
Vi har 2 gange undladt at han sov middagslur fordi han først stod op kl 9, og så falder han i søvn kl 19, og sover indtil kl 8-8.30 næste morgen.
Men jeg tænker han er alt for lille til at undvære sin lur om dagen.
Hvad er dine tanker?
Hilsen Iben