Brev:
Dagen bliver for kort
17. oktober 2017
Alder:
4 mdr.
Dagen bliver for kort
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen angående søvn.
Min søn er nu lidt over 4 måneder og efter en periode hvor det gik helt skidt med søvnen er vi nu inde i en bedre periode. Han har efter noget zoneterapi begyndt at sove bedre lure om dagen hvor han først efter 1,5 time har opvågninger hvor vi skal redde den, så det er en stor forbedring.
Vi har dog stadig problemer med at få dagen til at bliver lang nok. Dagen ser stort set sådan ud hver dag.
7 - vågner
8:30-45 ammes og puttes i barnevognen
10:45-11 Vågner og ammes
13-13:30 ammes og puttes i barnevognen
15 - 15:30 vågner og ammes
Kl. 17 - 17:30 ammes og puttes
Her vågner han efter 20 minutter til 30 minutter og her begynder problemet. Han bliver hurtigt træt og vi har svært ved at strække aftenen lang nok. Vi vil helst putte ham 21:30, da natten så ser således ud.
21:30 ammes og puttes
01:30 ammes
04:30 ammes
06:00 ammes
Ovenstående er en god nat, nogen gange bliver der en amning eller 2 mere om morgenen, for at strække den, især hvis han er faldet i søvn tidligere og det synes jeg simpelthen er så hårdt.
Han er svært at give sutten om natten, da han kan blive sur hvis han får den. Nogen gange han jeg nøjes med at holde ham i hånden eller lægge hånd på ham, men hvis han vågner for meget kan det tage ham 30 minutter at falde i søvn igen hvor han brokker sig, hvis han ikke ammes. Det lykkedes som regel til sidst, hvor han endelig sutter på sutten og falder meget hurtigt i søvn.
Jeg vil rigtig gerne skære ned på amningerne om natten, så det kun er de 3 gange, da jeg ellers synes jeg får alt for lidt søvn. Han sover i en bedsidecrib ved siden af mig.
Jeg tænker om han først trives når han kommer ned på 2 lure og så tidligt i seng - men det er jo alt for tidligt. Hvornår kan han mon det?
Har du nogen forslag til hvordan vi kan forlænge dagen, så hver aften ikke bliver en kamp og til nogen bedre nætter?
Det skal siges at han ellers er en virkelig glad dreng, der smiler, griner og er meget aktiv i løbet af dagen.
Med venlig hilsen
MM