Brev:
3.5 måned og søvn
17. oktober 2017
Alder:
3 mdr.
3.5 måned og søvn
Hej Helen.
Jeg har en dejlig datter på 3,5 måned der er glad og livlig når hun ikke er træt. Men vores udfordring er hendes søvn.
Om dagen bliver hun træt næsten hver time og kan max sove 30 minutter og når hun vågner er hun stadig træt men er ikke til at få til at sove igen ligeledes er nattesøvn noget hun ikke bruger mere end en time af gangen. Jeg kan få hende til at sove længere hvis hun sover oven på mig eller ved mit bryst.
Hun har haft 1,5 måned hvor hun sov med mit bryst i munden hver nat. Dette har vi forsøgt at bryde først ved at hun sov i barnevogn om natten men hun vågnede hver time og eneste mulighed for at få hende til at sove igen var at amme hende. Nu har vi rykket hende over i hendes tremme seng som vi har lavet om til en bed side så jeg kan ligge med armen hos hende men det hjælper ikke. Hvordan får vi brudt vores datters mønster for jeg er træt efter ikke at have sovet ordentligt i 2,5 måned og burde jo også kunne begynde at lave en rytme for hende om dagen men det er ikke muligt med sådan en dårlig søvn.
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Hanne