Brev:
Mange opvågninger og afhængig af sutteflaske
9. oktober 2017
Alder:
7 mdr.
Mange opvågninger og afhængig af sutteflaske
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet ang. min søn, og hans udfordringer med søvn.
Hans lurer om dagen går ok nu. Han sover 2-3 gange om dagen. Den første lur ca. ½ - 1 time normalt, hans middagslur ca mellem 1 time - 2½ timer, og afhængig af hans middagslur sover han engang imellem en eftermiddagslur på ½ time.
Han får 4 måltider mad om dagen og får herudover flaske før lur. Han er generelt en dejlig glad dreng og er meget aktiv og er meget hurtigt udviklet i forhold til hvad han kan. Han er lige blevet 7 måneder.
Vores udfordringer er med nattesøvnen. Han får flaske inden han skal sove, men han falder ikke i søvn med flasken i munden. Han har rigtig mange opvågninger hele natten igennem. Typisk går der alt fra ½ time til 1½ i mellem han vågner. Og ofte kan vi kun få ham til at sove igen, hvis han får lidt mælk. Men han spiser ikke meget, typisk spiser han imellem 20-40 ml af gangen, så jeg tror ikke på at det er sult. Men hvordan vænner vi ham bedst af med at skulle have flaske hele tiden får ham til at sove videre?
Første gang han vågner forsøger vi at "fylde ham op", så han skulle kunne sove uden yderlig behov for mad, men efter han har drukket 40-60 ml første gang vender han hovedet og nægter at spise mere. Hvordan sikre vi os så, at han er "fyldt" godt nok op til natten?
Med venlig hilsen
Jeanette