Mange opvågninger og afhængig af sutteflaske

9. oktober 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Mange opvågninger og afhængig af sutteflaske

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet ang. min søn, og hans udfordringer med søvn.

Hans lurer om dagen går ok nu. Han sover 2-3 gange om dagen. Den første lur ca. ½ - 1 time normalt, hans middagslur ca mellem 1 time - 2½ timer, og afhængig af hans middagslur sover han engang imellem en eftermiddagslur på ½ time.

Han får 4 måltider mad om dagen og får herudover flaske før lur. Han er generelt en dejlig glad dreng og er meget aktiv og er meget hurtigt udviklet i forhold til hvad han kan. Han er lige blevet 7 måneder.

Vores udfordringer er med nattesøvnen. Han får flaske inden han skal sove, men han falder ikke i søvn med flasken i munden. Han har rigtig ...

Annonce

... mange opvågninger hele natten igennem. Typisk går der alt fra ½ time til 1½ i mellem han vågner. Og ofte kan vi kun få ham til at sove igen, hvis han får lidt mælk. Men han spiser ikke meget, typisk spiser han imellem 20-40 ml af gangen, så jeg tror ikke på at det er sult. Men hvordan vænner vi ham bedst af med at skulle have flaske hele tiden får ham til at sove videre?

Første gang han vågner forsøger vi at "fylde ham op", så han skulle kunne sove uden yderlig behov for mad, men efter han har drukket 40-60 ml første gang vender han hovedet og nægter at spise mere. Hvordan sikre vi os så, at han er "fyldt" godt nok op til natten?

Med venlig hilsen
Jeanette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor