Falde i søvn selv, hvornår?

5. oktober 2017

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Falde i søvn selv, hvornår?

Hej Helen.

Tak for dine gode svar sidst. E sover nu bedre, hvilket forældrene nyder :) Hun sover fra ca. 19.30 til kl. 6. Ofte vågner hun en halv til en hel time før og tages over i vores seng hvor hun sover videre.

Jeg tænker meget på hvornår hun kan falde i søvn selv, hvor hun ser at jeg forlader rummet? Lige nu får hun flaske i soveværelset, holdes og lægges i egen seng af nogle omgange, hvor hun efter ca 30 min fra ...

Annonce

... flaskestart falder i søvn med sutten. Hun vågner nogle få gange i løbet af aftenen/natten hvor hun få sutten, men ingen mad.

Hendes seng står i vores soveværelse og pt har vi kun mulighed for at flytte hende ind på storebrors værelse. Han er 5 1/2 år. Jeg er dog meget i tvivl om det er en god ide og om hvordan jeg putter begge børn samtidig?

Har du nogle gode forslag til hvordan vi gør fremover?

Kærlig hilsen
E's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.