Brev:
Min datter sparker dynen af om natten
4. oktober 2017
Alder:
2 år, 4 mdr.
Min datter sparker dynen af om natten
Kære Helen.
Jeg har et spørgsmål vedr. Min datter som hver nat sover uden dyne, idet hun sparker den af. Og hun vil sove uden strømper på. Hvad gør jeg ved det? Jeg er bekymret for at hun bliver forkølet, da hun er kold på kroppen om morgenen, når hun vågner. Jeg tænker ikke at det er behageligt at blive kold....
Jeg har gjort lidt forskellige ting for at afhjælpe problemet - hun har en sengerend i sengen, hun ligger ovenpå hendes dyne. Jeg lægger en babyvatdyne over hende om aftenen, da den er let. Og jeg lægger et tyndt uldtæppe ved fødderne.
Spørgsmålet er om jeg bør tænde for varmen i værelset, selvom man sover bedst når der er køligt. Bør jeg give hende uld/skiundertøj på (jeg tænker måske at det er for varmt lige nu. Bør jeg købe et tykt uldtæppe? Er det en ide med et lammetæppe i sengen, eller er det kun til babyer?
Kommer der et tidspunkt, hvor der gerne vil soves med dyne, og hvor de små selv kan finde ud af og tage dynen på, når de fryser?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor