Min datter sparker dynen af om natten

4. oktober 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Min datter sparker dynen af om natten

Kære Helen.

Jeg har et spørgsmål vedr. Min datter som hver nat sover uden dyne, idet hun sparker den af. Og hun vil sove uden strømper på. Hvad gør jeg ved det? Jeg er bekymret for at hun bliver forkølet, da hun er kold på kroppen om morgenen, når hun vågner. Jeg tænker ikke at det er behageligt at blive kold....

Jeg har gjort lidt forskellige ting for at afhjælpe problemet - hun har en sengerend i sengen, hun ligger ovenpå hendes dyne. Jeg lægger en babyvatdyne over hende om aftenen, da den er let. ...

Annonce

... Og jeg lægger et tyndt uldtæppe ved fødderne.

Spørgsmålet er om jeg bør tænde for varmen i værelset, selvom man sover bedst når der er køligt. Bør jeg give hende uld/skiundertøj på (jeg tænker måske at det er for varmt lige nu. Bør jeg købe et tykt uldtæppe? Er det en ide med et lammetæppe i sengen, eller er det kun til babyer?

Kommer der et tidspunkt, hvor der gerne vil soves med dyne, og hvor de små selv kan finde ud af og tage dynen på, når de fryser?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor