Brev:
Sove på eget værelse - 10 mdr.
3. oktober 2017
Alder:
10 mdr.
Sove på eget værelse - 10 mdr.
Kære Helen
Jeg har endnu en gang brug for din kyndige vejledning.
Thomas er nu tæt på 11 måneder. Han er glad og tilpas, og han er på mange måder en nem lille dreng.
Han begyndte at sove igennem allerede, da han var 3,5 måned gammel. Det har ikke ændret sig. Han sover hele natten uden mælk, og det er rigtig fint.
Thomas sover stadig hos min mand og mig i soveværelset. Ganske vist i sin egen seng, som nærmest er koblet sammen med min. Men han er i soveværelset hos os.
Min bekymring går på, om han er ved at være for stor til at sove hos os. Og er der bestemte tidspunkter, hvor du kan anbefale, at man forsøger sig med "flytningen"?
Jeg faldt tilbage i januar og slog hovedet. Det førte til en grim hjernerystelse, som stadig volder mig problemer. Derfor har jeg ikke haft overskud til at flytte Thomas endnu, men jeg vil helst ikke gøre noget forkert.
Jeg føler lidt, at jeg står i et dilemma. På den ene side er jeg bange for, at Thomas er ved at være for stor til at sove hos min mand og mig. På den anden side giver min situation med hjernerystelsesgener ikke meget overskud til at flytte ham endnu.
Vores egen sundhedsplejerske har givet udtryk for, at børn gerne skal flyttes på eget værelse omkring 6 måneders alderen, så det er jo ved at være noget tid siden.
Jeg håber, at du vil dele dine ærlige tanker med mig.
Kærlig hilsen
Thomas' mor