Brev:
Hjælpe videre i søvn - 6 mdr gammel
2. oktober 2017
Alder:
6 mdr.
Hjælpe videre i søvn - 6 mdr gammel
Hej Helen.
Vi er pt i gang med at øve vores søn i at falde i søvn uden bryst. I mens vi arbejder på dette opstår der nogle spørgsmål undervejs som jeg håber du har svaret på :-)
Vores søn er altid blevet ammet i søvn med undtagelse når han har sovet i bæresele hos far. Når han bliver ammet i søvn sover han 30 Min, ammes videre i søvn, sover 45-60 Min ammes videre i søvn og sådan har det været siden han var helt lille. Derfor vågner han hver time hele natten for at skulle hjælpes videre.
Da vi ønsker at lære ham at falde i søvn selv opstår der et spørgsmål omkring hvordan jeg så får ham til at sove videre uden bryst?
Vi er pt nået til at han bliver lagt i sin seng (som står op ad min seng), bliver ammet, jeg lirker ham af inden han falder i søvn, og sådan fortsætter det indtil han sover. Der opstår ikke gråd på noget tidspunkt. Nogle gange kigger han rundt og lukker øjnene og Sover, men han skal altid ammes meget inden han endelig sover.
Når vores søn så vågner efter 30 min hvordan får jeg ham så til at falde i søvn igen? Hvis jeg tilbyder brystet hvor han næsten sover ender han næsten med at falde i søvn med brystet.
Lirker jeg ham af vågner han mere og mere op og til sidst er han svær at få til at sove. Hvordan kommer jeg over de der 30 Min?
Han spiser godt med mad i løbet af dagen, men da han pt altid har faldet i søvn med brystet i munden er det også som om han bliver mæt af modermælken. Jeg ønsker derfor at komme væk fra at han skal puttes med bryst, så han på sigt har mere plads til rigtig mad i maven. Hvis far forsøger at putte i sengen så skriger og græder han så det er vi pt gået væk fra.
Håber du kan hjælpe
Hilsen
En træt mor