Brev:
Skal vi ændre putteritual nu?
28. september 2017
Alder:
10 mdr.
Skal vi ændre putteritual nu?
Hej Helen,
Min søn er nu knap 10 måneder og han har det rigtig godt. Trives i vuggestuen og udvikler sig i lynets hast.
Jeg er dog kommet til at tænke på hvornår det er tid til at ændre hans putteritual.
I dag ser hans ritual således ud: Nattøj, D-dråber, Flaske mens vi snakker om dagen og vores natugle spiller i baggrunden, puttes med sut og klud.
Det fungere rigtig godt og han er god til at sove når han bliver lagt. Nogle dage leger han en smule og falder derefter i søvn andre dage falder han i søvn mens han får flaske, vågner når han bliver lagt men lukker med det samme øjnene og sover videre.
Min tvivl kommer fordi jeg jo egentlig ikke synes vi skal ændre noget som fungere – MEN… Tiden går og inden jeg får set mig om er han jo over 1 år og skulle gerne vil at puttes uden mælk.
Jeg tænker derfor på om det er en fordel allerede nu at ændre lidt. Så han får flasken før nattøj og ellers samme ritual. For at tilvænne ham at sove ”uden flasken” altså en blødere overgang.
Men er det overhovedet nødvendigt eller skaber det bare unødvendigt kaos?
Håber du vil give os et par råd med på vejen.
Med venlig hilsen
Kristina