Brev:
Ændring af søvnvaner - 11 mdr.
25. september 2017
Alder:
11 mdr.
Ændring af søvnvaner - 11 mdr.
Kære Helen
Jeg har læst din bog Børn og søvn, men har stadig brug for et godt råd til at få ændret min datters måde at falde i søvn på. Hun er pt 11 måneder.
Sagen er at jeg lige fra starten har gået rundt med hende og vugget hende i mine arme, når hun skulle sove indenfor (hun kan selv falde i søvn i klapvogn og bil). Vi bor i Kina det meste af tiden, hvor det pt er så varmt at hun må tage sine lure indenfor i air condition.
Min tidlgere barnepige vuggede hende også i søvn, når hun skulle sove lur. Men nu har vi lige fået en ny barnepige, og jeg tænker at nu bliver jeg nødt til at gøre noget. Dem jeg har talt med siger at jeg bliver nødt til at tage en "kold tyrker". Jeg er klar på at prøve det af, men er stadig lidt på Herrens mark i forhold til hvordan jeg får lært min datter, at hun skal sove, når jeg lægger hende i hendes seng. Det forstår hun slet ikke, og leger rundt ind til hun begynder at græde, hvis man ikke samler hende op. Skal jeg forsøge at lægge hende ned i sengen, lige når hun er ved at sove efter at have vugget hende, her til at begynde med? Og skal jeg så blive ved hende eller gå frem og tilbage? Eller er der andre måder hvorpå jeg kan lære hende, at det er meningen hun skal sove?
På forhånd mange tak!
Mange hilsener
Anne