Ændring af søvnvaner - 11 mdr.

25. september 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ændring af søvnvaner - 11 mdr.

Kære Helen

Jeg har læst din bog Børn og søvn, men har stadig brug for et godt råd til at få ændret min datters måde at falde i søvn på. Hun er pt 11 måneder.

Sagen er at jeg lige fra starten har gået rundt med hende og vugget hende i mine arme, når hun skulle sove indenfor (hun kan selv falde i søvn i klapvogn og bil). Vi bor i Kina det meste af tiden, hvor det pt er så varmt at hun må tage sine lure indenfor i air condition.

Min tidlgere barnepige vuggede hende også i søvn, når hun skulle sove lur. Men nu har vi lige fået en ny barnepige, og jeg tænker at nu bliver jeg nødt til at gøre noget. Dem jeg har talt med ...

Annonce

... siger at jeg bliver nødt til at tage en "kold tyrker". Jeg er klar på at prøve det af, men er stadig lidt på Herrens mark i forhold til hvordan jeg får lært min datter, at hun skal sove, når jeg lægger hende i hendes seng. Det forstår hun slet ikke, og leger rundt ind til hun begynder at græde, hvis man ikke samler hende op. Skal jeg forsøge at lægge hende ned i sengen, lige når hun er ved at sove efter at have vugget hende, her til at begynde med? Og skal jeg så blive ved hende eller gå frem og tilbage? Eller er der andre måder hvorpå jeg kan lære hende, at det er meningen hun skal sove?

På forhånd mange tak!

Mange hilsener
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.