Barn på halvandet med børneeksem skal flyttes i egen seng

13. september 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Barn på halvandet med børneeksem skal flyttes i egen seng

Hej Helen.

Dette er mit første brev til dig og jeg har læst et hav af andres breve med godt resultat:)

Vi er som mange andre endt i en temmelig stor hårdknude. Vi har to børn, En datter F. på 4 og lillebror B. på halvandet.

B. har børneeksem, der har generet ham i større og mindre grad siden hans fødsel. Vi behandler det dagligt både forebyggende og som behandling. Vi valgte for en del måneder siden at lade ham sove i vores seng, da han havde stort behov for tryghed. Det fungerer dog ikke længere, da min mand er for generet af at han fylder, så han nu sover i seperat seng.

Nu er B´s eksem i nogenlunde balance, og vi mener at det er på tide at han kommer over i egen seng på eget værelse, men vi aner ikke hvordan vi får taget hul på bylden, da han fortsat virker meget tryghedssøgende når han skal puttes og sove.

Vores rutine er således:

ca 18.45 bliver han smurt ind og gjort klar til at putte.
19.00 går enten min mand eller jeg ind med ham i i vores seng, slukker lyset og ligger med ham (vi lader som om vi selv sover), ...

Annonce

... indtil han falder til ro og falder i søvn. Afhængig af hvor træt han er kan der gå alt mellem 15-45 min. Vi har ikke nænnet at køre nyt putteritual da han har virket generet af eksemet og tydeligt nyder vores nærhed

Vi har i 2 dage forsøgt at starte på at læse en lille bog i vores seng og når han sover så at lægge ham over i en weekend seng der står på vores soveværelse, for at prøve at tage det i etaper. Men han lader til at sove meget let og vågner med det samme han kan mærke at han løftes ud af vores seng og skriger højlydt og uden stop når han så lægges i weekendsengen. Jeg har derfor taget ham med over i vores seng igen, så det har været lidt af en fiasko.

Det skal tilføjes at vi er nervøse for at han får sovet dårligt, da det forværre hans eksem med manglende søvn og i det hele taget når han er stresset/ked af det, så det aspekt kæmper vi også med.

Vi håber på at du har nogle forslag til hvordan vi på en nænsom men bestemt måde kan lære ham at føle sig tryg ved at sove selv og på sigt flytte i eget værelse.

De bedste hilsner
AM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig