Baby 3 1/2 måned, søvn om dagen!

12. september 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Baby 3 1/2 måned, søvn om dagen!

Hej Helen.

Jeg er helt ny herinde. Vi har en lille dreng fra den 24/05-17.
Villads er vores 2. barn. Vi har i forvejen storebror, Viktor, på 3,8år.

Villads er, helt naturligt, meget forskellig fra sin storebror da han var baby.
Storebror var utrolig nem, mild og en baby der stort set aldrig beklagede sig.
Så kom lillebror og vi begik den fejl at tænke han da nok blev præcis som storebror. Vi blev klogere.

Villads skreg den første måned af sit liv. Vi ved stadig ikke hvad der lå til grund for det, men det endte ud i et par sygehusbesøg, da der var mistanke om overspisning (han er flaskebarn, en stor basse med en nuværende vægt på 8kilo). Det vendte dog efter den måned og han blev en glad, smilende aktiv dreng.
I den måned han skreg så meget, havde vi ham meget i arm og vuggede, hoppede osv., for at få ham til at falde til ro. Han sov derfor rigtig meget i vores arme.
Han er nok ikke babyen med det størtste og bedste sovehjerte.

Her kommer vores udfordring så:
Vi har hele tiden besluttet at barnevognen skulle være hans seng om dagen og skulle puttes der. Han falder også fint i søvn, når vi går tur, men vågner 5-10 min efter vi stiller ham udenfor ...

Annonce

... hjemme, og er helt umulig at få videre i søvnen. Vi bruger stadig meget lang tid på at gå med ham på armen for at få ham til at sove, men når han så bliver lagt i barnevognen slår han øjnene op og spræller med alle dele af kroppen.

Når han så ender ud i at blive ked af det, tager jeg ham op, trøster ham, giver ham ro med hans nusseklud og ligger ham igen. Sådan bliver jeg ved. Det ender dog altid ud i han bliver dybt ulykkelig, overtræt og ikke får sovet.

Om aftenen vil han slet ikke ligges nogen steder, men falder i søvn i mine arme og så er jeg låst til sofaen til jeg skal i seng og kan ligge ham i sin egen seng (en bedsidecrib, der er koblet til vires seng)

Han er sådan en dejlig dreng, men han trænger godt nok til at sove om dagen og evt få lidt mere rytme, hvis det er realistisk i den alder.

Hvordan hjælper jeg ham bedst muligt med søvnen om dagen?
Kan der indføres faste rutiner?
Kan han puttes til natten med et ritual eller fast tid endnu?
Det skal lige siges han sover fint (lidt Uroligt) om natten, når han endelig falder i søvn.

Vi er efterhånden rigtig trætte i arme og ryg.

Håber du kan hjælpe.

Mange hilsner
Villads og Viktors mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor