Vågner og græder om natten - 11 mdr.

11. september 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vågner og græder om natten - 11 mdr.

Hej Helen

Jeg har en skøn datter på 11 mdr, som trives og er glad. Hun vågner dog meget om natten. Hun vågner pludseligt og græder højt, næsten råber! Det har hun gjort i ca 4 mdr med samme mønster.
Dagen går ca således:

Står op kl 6-6.30
Morgengrød
kl. 8.30: formiddagslur (45 min - 1 time)
Formiddagsmad: bolle og frugt
kl. 12 Middagsmad: Rugbrød m. pålæg
kl. 12.30 Middagslur (sover 1 1/2 - 2 timer)
kl. 14.30 Brød og frugt
17.30 Aftensmad
19.00 Flaske (200 ml)
19.30-20 Falder i søvn
Vågner ca 1-2 gange inden kl 23, hvor hun igen får flaske 200 ml
Vågner 3-4 gange om natten, hvor hun græder pludseligt ...

Annonce

... og højt.

Hun sover i egen seng ved siden af vores. Når hun vågner falder hun om aftenen eller først på natten i søvn igen med sut og berøring. Vågner igen kl 4-5 og kan kun trøstes ved at puttes i vores seng hvor hun sover uroligt og vågner indimellem dog ikke så grædende.

Vi har fået tjekket ørene og der skulle ikke være noget problem. Det er gået godt med dagplejestart. Hun er en glad og social pige.

Jeg har selv tænkt at det er noget med at finde tryghed specielt ved mig. Det har bare stået på så længe.

Kan du nogle gode råd og ideer til hvad der kan hjælpe hende til at sove bedre.

Venlig hilsen
E's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor