Putteritual uden amning...

31. august 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Putteritual uden amning...

Hej Helen

Jeg har skrevet en del gange ift det at gå igang med at skifte amningen ud når jeg puttede ham om aftenen med noget andet. Jeg har ikke været klar, men pludselig følte jeg vi begge var klar, og nu er jeg startet i de små med at fjerne en amning om aftenen.

Lidt om os. Nohr er snart 17 mdr og jeg har ammet ham lige siden dag 1. Jeg ammer stadig og det har bestået i at putte ham til aftenluren og amme om natten.
Jeg har følt mig klar til at prøve at erstatte aften amningen med et nyt putteritual og er begyndt for 4 dage siden. Det går IKKE godt.

Vores putteritual var før:

Aftensmad kl 18

Bad kl 1830 ( Mor og far skiftes til at bade)

1900 Fælles godnatkys fra mor og far

Jeg ammede ham og efter 5 min kunne jeg putte ham i hans egen seng som står inde ved os, og så sov han.

Herefter når han vågnede når vi gik i seng, kom han over i sengen og amning i løbet af natten ( dette er stadig sådan)

Jeg har læst at når man skal fjerne amning skal man gøre det i det små, og da jeg heller ikke vil stoppe med at amme helt.

Jeg kunne især mærke at jeg var klar til at tage et lille spring, og da jeg har været den der putter med amning har jeg taget det første spring.

Vores putteritual som startede for 4 dage siden er:

Aftensmad kl 18

Bad kl 1830 ( Mor og far skiftes til at bade)

1900 Fælles godnatkys ...

Annonce

... fra mor og far

Godnathistorie læses i vores seng med puttebamsen 1-3 gange, han får et lille glas vand/ mælk siger godnat og ligger ham i hans seng.

Tænder for hans lille bamse som spiller lidt musik og nusser ham på ryggen.

Bruger shhhh, og læg dig ned, jeg er hos dig osv med rolig stemme

MEN

Han bliver så ked af det selvom han er så træt. Så jeg trøster ham i sengen, men han er så frusteret han skubber mig væk og samtidig vil han være så tæt på mig. Han vil ikke have dyne på, rejser sig, lægger sig ned og græder og græder.

Andre dage er han overtræt og bliver frisk og laver ballede, så det ender med at jeg siger stop og nej så mange gang, at jeg jeg synes ikke det ender særlig godt andet end i gråd.

Jeg og min kæreste skiftes nogle gange til at være hos ham, da vi ikke kan gå fra ham uden at han bliver endnu mere ked, men putningen tager nu 1,5 time+.

Når hans gråd går helt galt tager jeg ham op og han falder i søvn på mig, nogle gange kan jeg ligge ham uden problemer andre gange starter vi helt forfra.

Han er så ked og frusteret at jeg virkelig ikke ved om vi har gang i det rigtige. Jeg vil ikke have han græder så meget inden han sover, så jeg har virkelig brug for nogle gode råd.

Han er træt kl 19 og har altid faldet i søvn 5-10 min efter aming, nu tager den 1,5 time - hvorfor?

Har du nogle råd?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger