Brev:
Middagslur - 6 mdr.
31. august 2017
Alder:
6 mdr.
Middagslur - 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg er den heldige mor til en dejlig dreng som d. 7. september er 6 måneder. Han trives og udvikler sig og er bare en mild, harmonisk og nem dreng.
Mit spørgsmål her går på hans middagslur. Han er generelt meget nem at putte og sover også godt. Efter nogle opstartsvanskeligheder går det nu upåklageligt med amning.
Vores døgnrytme er følgende
6.00 - 7.00 vågner han og ammes i sengen
8.00 - 9.00 puttes han til formiddagslur i 45 til 60 min og nogle gange halvanden time
Efter luren får han grød
11.30 - 12.30 puttes han til Middagslur 1 til 2 timer med amning inden
Herefter ammes han når han vågner
15.30 - 16.30 lur igen ca 45 til 60 min og ammes inden
18.00 ammes han
19.00 - 19.30 ammes og puttes til natten
23.00 - 24.00 melder sult og ammes
Midt nat ammes han igen
Tidlig morgen omkring kl 5.00 ammes han og sover videre
Han sover altså 11 timer om natten og ca 4 timer om dagen, så det er så fint.
Det er dog sådan med middagsluren at han oftest vågner efter en time. Jeg har tidligere haft held med at berolige ham og trille lidt med barnevognen hvorefter han har sovet ca en time mere. For tiden kan jeg dog ikke berolige ham i vågnen og når det lykkes vågner han igen efter 5 min. Hvis jeg tager ham med ind i vores seng og ligger mig med ham, så sover han dog gerne en time mere.
Mit spørgsmål er om du har nogle fif til at få ham til at sove videre i vognen eller om jeg bare skal acceptere at det er sådan det er med ham lige nu? Det er kun middagsluren hvor det er et problem. Når han puttes til nat sover han fint og kalder ikke før han melder sult ved midnat.
Venlig hilsen
C´s mor