Middagslur - 6 mdr.

31. august 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Middagslur - 6 mdr.

Hej Helen.

Jeg er den heldige mor til en dejlig dreng som d. 7. september er 6 måneder. Han trives og udvikler sig og er bare en mild, harmonisk og nem dreng.

Mit spørgsmål her går på hans middagslur. Han er generelt meget nem at putte og sover også godt. Efter nogle opstartsvanskeligheder går det nu upåklageligt med amning.

Vores døgnrytme er følgende
6.00 - 7.00 vågner han og ammes i sengen
8.00 - 9.00 puttes han til formiddagslur i 45 til 60 min og nogle gange halvanden time
Efter luren får han grød
11.30 - 12.30 puttes han til Middagslur 1 til 2 timer med amning inden
Herefter ammes han når han vågner
15.30 - 16.30 lur igen ca 45 til 60 min og ammes inden
18.00 ammes han
19.00 - 19.30 ammes og puttes til natten
23.00 - 24.00 melder sult og ammes
Midt nat ammes han igen
Tidlig morgen ...

Annonce

... omkring kl 5.00 ammes han og sover videre

Han sover altså 11 timer om natten og ca 4 timer om dagen, så det er så fint.
Det er dog sådan med middagsluren at han oftest vågner efter en time. Jeg har tidligere haft held med at berolige ham og trille lidt med barnevognen hvorefter han har sovet ca en time mere. For tiden kan jeg dog ikke berolige ham i vågnen og når det lykkes vågner han igen efter 5 min. Hvis jeg tager ham med ind i vores seng og ligger mig med ham, så sover han dog gerne en time mere.

Mit spørgsmål er om du har nogle fif til at få ham til at sove videre i vognen eller om jeg bare skal acceptere at det er sådan det er med ham lige nu? Det er kun middagsluren hvor det er et problem. Når han puttes til nat sover han fint og kalder ikke før han melder sult ved midnat.

Venlig hilsen
C´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet