Brev:
Baby på 11 mdr. som vågner og er frisk kl. 4.30
27. august 2017
Alder:
11 mdr.
Baby på 11 mdr. som vågner og er frisk kl. 4.30
Kære Helen
Jeg har skrevet til dig tidligere vedr. vores søn, som har haft svært ved at spise og sove igennem. Vi har afprøvet din metode med at give drømmeflaske kl. 23.30, men nu virker den ikke rigtig mere.
Vores søn har smidt flasken kl. 4 men vågner nu kl. 4.30 og er super frisk. I dag var det 11. dagen, hvor det skete. Før vågnede han kl. 5.30. En af os sætter os ind til ham og prøver at få ham til at sove videre. Der sidder vi så i 25-30 min., uden der sker noget. Han pludrer bare videre og rejser sig op. Vi står derefter op. Han vil først have sin morgengrød omkring kl. 6.45. Han har nu været i vuggestue i 4 uger, og det går godt. De ligger ham til formiddagslur ca. kl. 8.30, hvor han sover til kl. 10, og så får han en eftermiddagslur omkring kl. 13, hvor han sover til kl. 14.30. Han kommer i seng kl. 19.30. og sover senest kl. 20.00
"Problemet" er lidt nu, at min mand starter arbejde igen efter barsel her sidst i august, hvor han møder kl. 6, og jeg skal aflevere vores søn lige kl. 6.30 for at kunne nå videre på arbejde. På den måde er det jo fint, at vores søn er tidligt oppe, men vi synes stadig, at det er meget meget tidligt for sådan en lille fyr at vågne. Han kunne godt vente til kl. 5.30. Det betyder også at de sidste to weekender har en af os været oppe med ham fra han vågnede, og det er hårdt.
Hvordan får vi ham til at sove videre og skal vi evt. rykke drømmeflasken til senere end kl. 23.30? Det skal siges, at vi har prøvet at rykke den til kl. 00.30 uden held - vi sætter i forvejen vækkeur for at give ham den, da vi senest går i seng kl. 21.30.
Hilsen