Lære at falde i søvn selv - 22 mdr.

23. august 2017

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Lære at falde i søvn selv - 22 mdr.

Kære Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig angående putningen af min datter, som jeg har gået rundt og sunget for indtil hun slappede af i kroppen, og så har jeg lagt mig med hende og holdt om hende og om hendes arme og ben, fordi hun er så urolig, til hun er faldet i søvn. Det har fungeret indtil nu, men pga. vi for 3 uger siden fik en lillebror, er det blevet ret svært at bruge så lang tid inde ved hende, fordi hun er blevet endnu svære at få til at sove, og det nu tager rigtig lang tid.

Jeg har i dag snakket med sundhedsplejersken om det, og hun mener, at vi skal lære hende at sove selv ved at gå fra hende, når hun skal sove, selvom hun bliver dybt ulykkelig og så gå ind til hende en gang i mellem, og at hun skal puttes i egen seng i stedet for i vores. Jeg har det ikke godt med at gå fra hende, når hun er ...

Annonce

... så ulykkelig, og hun vil også stå ud af sengen. I dag afprøvede jeg at droppe at gå rundt med hende og i stedet for at ligge med hende, sad jeg ved siden af hende. Hun var meget meget ked af det, og selvom jeg holdte hende i hånden, så kunne jeg mærke, at hun rystede hver gang, at jeg prøvede at give slip på hendes hånd. Hvordan vil du foreslå, at jeg kan lære hende at falde i søvn selv?

Jeg synes, at det er meget hårdt for hende oveni at være blevet storesøster og oveni en indkøring i vuggestue, som har været svær og trukket meget ud. Hun sover endnu ikke til middag i vuggestuen. Hun er der kun om formiddagen. På den anden side fungerer det ikke for os som familie, at det tager en time hver aften at putte hende, hvor jeg skal være hos hende. Hvad kan du råde mig til?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor