Brev:
Lære at falde i søvn selv - 22 mdr.
23. august 2017
Alder:
22 mdr.
Lære at falde i søvn selv - 22 mdr.
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig angående putningen af min datter, som jeg har gået rundt og sunget for indtil hun slappede af i kroppen, og så har jeg lagt mig med hende og holdt om hende og om hendes arme og ben, fordi hun er så urolig, til hun er faldet i søvn. Det har fungeret indtil nu, men pga. vi for 3 uger siden fik en lillebror, er det blevet ret svært at bruge så lang tid inde ved hende, fordi hun er blevet endnu svære at få til at sove, og det nu tager rigtig lang tid.
Jeg har i dag snakket med sundhedsplejersken om det, og hun mener, at vi skal lære hende at sove selv ved at gå fra hende, når hun skal sove, selvom hun bliver dybt ulykkelig og så gå ind til hende en gang i mellem, og at hun skal puttes i egen seng i stedet for i vores. Jeg har det ikke godt med at gå fra hende, når hun er så ulykkelig, og hun vil også stå ud af sengen. I dag afprøvede jeg at droppe at gå rundt med hende og i stedet for at ligge med hende, sad jeg ved siden af hende. Hun var meget meget ked af det, og selvom jeg holdte hende i hånden, så kunne jeg mærke, at hun rystede hver gang, at jeg prøvede at give slip på hendes hånd. Hvordan vil du foreslå, at jeg kan lære hende at falde i søvn selv?
Jeg synes, at det er meget hårdt for hende oveni at være blevet storesøster og oveni en indkøring i vuggestue, som har været svær og trukket meget ud. Hun sover endnu ikke til middag i vuggestuen. Hun er der kun om formiddagen. På den anden side fungerer det ikke for os som familie, at det tager en time hver aften at putte hende, hvor jeg skal være hos hende. Hvad kan du råde mig til?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Pernille