Putte spørgsmål

21. august 2017

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Putte spørgsmål

Kære Helen

Tak for dine gode svar til mine tidligere spørgsmål.

Jeg har nogle uddybende spørgsmål til det med putning.

Vi prøvede i dag at strække den til 19.45 F var meget træt og N lidt mindre træt, F faldt i søvn efter 15 min og N efter 25 min.

Vi prøvede med godnat grød men F var for træt til at spise og drikke af kop.
N vil gerne spise, men drak næsten intet af kop.

Hvis de ikke spiser eller ikke drikker mælken, skal vi så blive ved med at give dem mælk på flaske for at de får væske nok?

Så vi tænkte at vi nok skal give dem grød lidt tidligere og putte lidt tidligere f.eks 19.30.
Vi føler heller ikke de får noget ud af tiden ...

Annonce

... efter kl 19. De er simpelthen så trætte.

F er især træt. Hun vågner en del gange i løbet af aftenen. Nogle dage er hun så træt at hun græder når hun skal op i stolen for at spise, f.eks. Her i morges og de to gange til aften, så vi får kun noget i hende hvis hun sidder på skødet af mig og jeg mader hende lidt.

De sover 10-10.5 time om natten og et par timer om dagen.

De konkurrerer også begge om at det er mig som putter dem, de er meget omklamrende for tiden.

Mht. Puttebamse, har vi prøvet med forskellige bamser, men de kaster den bare over rælingen på tremmesengen, så jeg tænker vi må prøve putteklud eller slaskedukke..

Mange hilsner
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder