Brev:
Putnings problemer
18. august 2017
Alder:
20 mdr.
Putnings problemer
Kære Helen
Vi har to tvillinge piger på 20 mdr, F og N. Lige nu putter vi dem ved 19.00 tiden. Vi går op med dem, giver dem deres mælk på flaske, mens de ligger i vores arme, derefter ligges de i hver deres tremmeseng.
Nogle gange drikker de selv noget af mælken i sengen. Vi har en madras på gulvet.
Så ligger eller sidder en af os der til de sover, og holder lidt i hånd. Synger en sang.
De hyler og skriger hvis vi går inden de er faldet i søvn.
Vi har i få dage praktiseret at lade dem hyle i fem minutter og derefter gået ind og sagt godnat og gået ud igen, hvert femte minut. Men vi kunne ikke holde det ud deres hyleri. Vores spørgsmål er om de er værd igen at prøve det med at gå ud og ind hvert femte minut. De begynder nok snart at kravle over deres tremmer også skal vi nok alligevel være der til de falder i søvn. Lige nu tager det gennemsnitligt 45 min- 1 time at putte dem.
I ferien har vi ligget i hvert vores rum/seng med en tvilling hver.
Det har så gjort at de ikke vil sove i deres egen seng efter vi er kommet hjem. De hyler og skriger hvis vi ligger dem i egen seng og bliver ved til vi tager dem op.
Så vi sover igen som i ferien.
Vi ved at de ikke burde få mælk med deres alder nu, men da vi har disse putte problemer ved vi ikke hvordan vi skal trappe ud. Det får dem til at slappe af og falde ned.
Vi prøvede så her til aften at børste deres tænder efter mælk, det gik op i hat og briller.
F. sover også meget uroligt nogle nætter. Så er hun vågen 5 -7 gange i løbet af en aften.
Hvis de sover i egen seng, så vil De vil begge over og sove med os i løbet af aftenen/natten. Det er så også i orden, bare de starter med at sove i egen seng.
Hvordan får vi dem til at sove i egen seng igen og få putte tiden ned? Hvordan kommer vi ud af det med mælken?
Er der nogen måde man kan få dem til at sove mere dybt og stabilt? F. vil stadig have mælk en gang i løbet af natten.
De er også frygtelig morsyge for tiden, de kæmper om at det er mig der giver dem mælken og mig der ligger med dem. De kan desværre ikke ligge i samme seng begge to, da de karter rundt og forstyrrer hinanden. Det er kun med hiv og sving at de accepterer at min mand tager en af dem ind til den anden seng og putte.
Håber du kan hjælpe os videre.
Hilsner M