9 måneder og søvn

15. august 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9 måneder og søvn

Hej Helen.

Så har jeg brug for din hjælp igen. Med min første datter virkede dine råd perfekt, så håber også at du kan hjælpe nu ☺️

Vores datter er nu 9 mdr og bevæger sig forsigtigt ud i verden. Hun er god til at sidde og lege, men kravler ikke helt endnu. Hun er glad og meget nemmere end min første pige.

Men vi har et problem... Og det er søvn.
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte for at gøre det skånsomt for hende.

Hendes to lure om dagen, falder hun i søvn mens jeg går med barnevognen... Dette er jeg selv skyld i, da jeg gerne vil ha motionen.

Om aftenen putter vi min store datter og så går jeg ind og giver mini V nattøj på og giver D dråber... Så går jeg ind i stuen med hende og ammer hende hvor hun nogle gange falder i søvn og for det meste bliver helt frisk og aktiv igen. Vi lader hende være i sofaen og lege med puttebamse og sut og når jeg føler at hun er træt, tager farmand hende op i armene med puttebamse og sut. Sådan går han med hende indtil hun falder i søvn. Og ligger hende ind i sin vugge ved siden af min side af sengen.
Her vågner hun hver 2.-3. Time hele natten.

Vores døgn ser sådan ud.

Vågner kl ...

Annonce

... 6 og kommer over til mig og bliver ammet... Sover 45 min. Mere.

Kl 7- 7.30 havregrød

Kl 9- 9.30 går med barnevognen og sover til kl 11- 11.30

Kl 12 rugbrød med pålæg

Kl 13.15 er vi begyndt at spise grød inden putning i barnevogn

Kl 13.30 går med barnevogn og sover til kl 15 -15.30

Kl 15.30 bolle med pålæg og frugt smoothie

Kl 18 aftensmad som består at vores mad.

Kl 20 evt lidt grød, pusles og vugges i fars arme. (Vil ikke hos mor)

Kl 23 vågner og ammes
Vågner hver 2.-3. Time og ammes

Mini V spiser meget mad og er glad for alt. Vejer omkring 7.5 kg. Ca. Og har ikke fået tænder endnu.

Mit spørgsmål er...

Hvordan får jeg hende ind på eget værelse i tremmesengen og falde i søvn selv??

Tror du at farmands snorken påvirker hende, og at hun derfor vågner meget? - Vi har altid tænkt at hun følte tryghed ved at han snorkede, men jeg er nu i tvivl. Hun har altid vågner meget om natten og gået sent i seng og det er ret hårdt i længden! Jeg skal 5.9 begynde arbejde og mini V skal begynde i vuggestue den 1.9.

Håber at du kan hjælpe og glæder mig meget til dit svar ☺️

Kærlig hilsen
Guldklumpens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor