Brev:
9 måneder og søvn
15. august 2017
Alder:
9 mdr.
9 måneder og søvn
Hej Helen.
Så har jeg brug for din hjælp igen. Med min første datter virkede dine råd perfekt, så håber også at du kan hjælpe nu ☺️
Vores datter er nu 9 mdr og bevæger sig forsigtigt ud i verden. Hun er god til at sidde og lege, men kravler ikke helt endnu. Hun er glad og meget nemmere end min første pige.
Men vi har et problem... Og det er søvn.
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte for at gøre det skånsomt for hende.
Hendes to lure om dagen, falder hun i søvn mens jeg går med barnevognen... Dette er jeg selv skyld i, da jeg gerne vil ha motionen.
Om aftenen putter vi min store datter og så går jeg ind og giver mini V nattøj på og giver D dråber... Så går jeg ind i stuen med hende og ammer hende hvor hun nogle gange falder i søvn og for det meste bliver helt frisk og aktiv igen. Vi lader hende være i sofaen og lege med puttebamse og sut og når jeg føler at hun er træt, tager farmand hende op i armene med puttebamse og sut. Sådan går han med hende indtil hun falder i søvn. Og ligger hende ind i sin vugge ved siden af min side af sengen.
Her vågner hun hver 2.-3. Time hele natten.
Vores døgn ser sådan ud.
Vågner kl 6 og kommer over til mig og bliver ammet... Sover 45 min. Mere.
Kl 7- 7.30 havregrød
Kl 9- 9.30 går med barnevognen og sover til kl 11- 11.30
Kl 12 rugbrød med pålæg
Kl 13.15 er vi begyndt at spise grød inden putning i barnevogn
Kl 13.30 går med barnevogn og sover til kl 15 -15.30
Kl 15.30 bolle med pålæg og frugt smoothie
Kl 18 aftensmad som består at vores mad.
Kl 20 evt lidt grød, pusles og vugges i fars arme. (Vil ikke hos mor)
Kl 23 vågner og ammes
Vågner hver 2.-3. Time og ammes
Mini V spiser meget mad og er glad for alt. Vejer omkring 7.5 kg. Ca. Og har ikke fået tænder endnu.
Mit spørgsmål er...
Hvordan får jeg hende ind på eget værelse i tremmesengen og falde i søvn selv??
Tror du at farmands snorken påvirker hende, og at hun derfor vågner meget? - Vi har altid tænkt at hun følte tryghed ved at han snorkede, men jeg er nu i tvivl. Hun har altid vågner meget om natten og gået sent i seng og det er ret hårdt i længden! Jeg skal 5.9 begynde arbejde og mini V skal begynde i vuggestue den 1.9.
Håber at du kan hjælpe og glæder mig meget til dit svar ☺️
Kærlig hilsen
Guldklumpens mor