Opfølgning på søvn og putterutine

31. juli 2017

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Opfølgning på søvn og putterutine

Kære Helen

Mange tak for svar.

Vi er helt enige i mange af dine betragtninger omkring Lillebrors søvn og putteritual, og vi er fuld sving med den "nye" rutine, hvor vi lader ham falde i søvn i egen seng.

Det er gået godt, men vi er nervøse for, at han på sigt vender døgnet, fordi han er længere tid om at falde i søvn om aftenen (end når vi vugger ham i søvn i armen).

Lørdag sov han fire timers lur (2,5 og 1,5) og faldt i søvn i løbet af 15 min (kl. 21.15) om aftenen og sov til kl. 6. 33 næste morgen. Helt perfekt.
Søndag sov han 3,5 times lur (2 og 1,5 time), men faldt desværre først i søvn kl. 22.30 og var derfor helt umulig at vække kl 6.30 imorges. Den blev derfor 7.15, før han rigtigt fik øjne.

Vi er nu en smule nervøse for, at han begynder at vende døgnet - falde senere og senere i søvn om aftenen og derfor ...

Annonce

... sove længere og længere lure om dagen.

Men hvis du tænker, at det lige så stille justerer sig, hvis bare vi bliver ved at vække ham kl. 6.30, gør vi det. Det primære for os er selvfølgelig at hjælpe ham ind i en god rytme og undgå vågne timer midt på natten. Men vi vil selvfølgelig også meget gerne undgå at skulle vugge / hoppe ham i søvn (det virker han i øvrigt også selv træt af).

Det skal lige siges, at han er super glad og veloplagt, når han vågner, og de sidste to nætter har han ikke været vågen midt på natten. Så på den måde har det jo været en succes.

Han er stadig meget glad for vuggestuen og allerede (efter en uge) tryg ved stedet og pædagogerne. Storesøster er i børnehaven i den anden ende af huset, og det fornemmer vi, at begge børn nyder og er glade for.

På forhånd mange tak for din hjælp.

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor