Brev:
Opfølgning på søvn og putterutine
31. juli 2017
Alder:
11 mdr.
Opfølgning på søvn og putterutine
Kære Helen
Mange tak for svar.
Vi er helt enige i mange af dine betragtninger omkring Lillebrors søvn og putteritual, og vi er fuld sving med den "nye" rutine, hvor vi lader ham falde i søvn i egen seng.
Det er gået godt, men vi er nervøse for, at han på sigt vender døgnet, fordi han er længere tid om at falde i søvn om aftenen (end når vi vugger ham i søvn i armen).
Lørdag sov han fire timers lur (2,5 og 1,5) og faldt i søvn i løbet af 15 min (kl. 21.15) om aftenen og sov til kl. 6. 33 næste morgen. Helt perfekt.
Søndag sov han 3,5 times lur (2 og 1,5 time), men faldt desværre først i søvn kl. 22.30 og var derfor helt umulig at vække kl 6.30 imorges. Den blev derfor 7.15, før han rigtigt fik øjne.
Vi er nu en smule nervøse for, at han begynder at vende døgnet - falde senere og senere i søvn om aftenen og derfor sove længere og længere lure om dagen.
Men hvis du tænker, at det lige så stille justerer sig, hvis bare vi bliver ved at vække ham kl. 6.30, gør vi det. Det primære for os er selvfølgelig at hjælpe ham ind i en god rytme og undgå vågne timer midt på natten. Men vi vil selvfølgelig også meget gerne undgå at skulle vugge / hoppe ham i søvn (det virker han i øvrigt også selv træt af).
Det skal lige siges, at han er super glad og veloplagt, når han vågner, og de sidste to nætter har han ikke været vågen midt på natten. Så på den måde har det jo været en succes.
Han er stadig meget glad for vuggestuen og allerede (efter en uge) tryg ved stedet og pædagogerne. Storesøster er i børnehaven i den anden ende af huset, og det fornemmer vi, at begge børn nyder og er glade for.
På forhånd mange tak for din hjælp.
Kærlig hilsen
L