Brev:
Falde i søvn om aftenen med amning
30. juli 2017
Alder:
4 mdr.
Falde i søvn om aftenen med amning
Hej Helen.
Med fare for at du tidligere har svaret mig på det, så må jeg lige spørge igen (amme-hjerne) 😉
Om aftenen falder min datter (4 1/2 måned) i søvn ved at jeg ammer hende liggende. Jeg tænker på at ændre denne vane, så jeg i stedet ammer hende siddende og så ligger hende efterfølgende. Men er det et godt tidspunkt at ændre dette nu? Eller vil det være bedre for hende at vente til hun er omkring 6 måneder? Eller er det ligemeget?
Lige nu falder jeg i søvn sammen med hende, så det fungerer OK (selvom hun søger bryster ca. hver 2 time). Men jeg er bange for at få skabt en dårlig vane?
Om dagen falder hun i søvn i barnevognen eller slyngevuggen - gerne med lidt bevægelse og sang.