Sove sammen eller hver for sig

25. juli 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sove sammen eller hver for sig

Hej Helen.

Min datter sover sammen med mig i dobbeltsengen og har gjort det fra starten. Vi forsøgte at hun skulle sove i en side-by-side seng, men hun vågnede helt op når hun skulle ammes og derfor sover hun ved mig og så ammer vi liggende.

Hun falder i søvn ved at jeg ammer hende liggende - noglegange vågner hun efter 30 min igen og er sulten, hvor hun så får det andet bryst. Jeg ammer hende alt mellem 4-8 (noglegange ...

Annonce

... helt op til 10) gange i løbet af en nat (fra kl.20-06).

- Er det dumt at amme hende liggende når hun skal falde i søvn - så hun dermed forbinder brystet med søvnen og dermed måske har brug for det hver gang hun skifter søvncyklus?

- Mon det vil hjælpe at hun kommer over i sin egen seng, så hun ikke ligger ved siden af mælkebaren? Frygter bare at jeg så dermed skal stå op 5-10 gange i løbet af natten :-/

Tak på forhånd :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie