Brev:
Sove sammen eller hver for sig
25. juli 2017
Alder:
4 mdr.
Sove sammen eller hver for sig
Hej Helen.
Min datter sover sammen med mig i dobbeltsengen og har gjort det fra starten. Vi forsøgte at hun skulle sove i en side-by-side seng, men hun vågnede helt op når hun skulle ammes og derfor sover hun ved mig og så ammer vi liggende.
Hun falder i søvn ved at jeg ammer hende liggende - noglegange vågner hun efter 30 min igen og er sulten, hvor hun så får det andet bryst. Jeg ammer hende alt mellem 4-8 (noglegange helt op til 10) gange i løbet af en nat (fra kl.20-06).
- Er det dumt at amme hende liggende når hun skal falde i søvn - så hun dermed forbinder brystet med søvnen og dermed måske har brug for det hver gang hun skifter søvncyklus?
- Mon det vil hjælpe at hun kommer over i sin egen seng, så hun ikke ligger ved siden af mælkebaren? Frygter bare at jeg så dermed skal stå op 5-10 gange i løbet af natten :-/
Tak på forhånd :-)