Lur om dagen kun i bevægelse og i 20 min

21. juli 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Lur om dagen kun i bevægelse og i 20 min

Kære Helen

Jeg har en datter på 10 uger, der umiddelbart er glad, trives og følger sin vækstkurve (jeg fuldammer).

Om natten sover perfekt typisk fra kl.22 og 5-7 timer i træk, en hurtig amning liggende i mørke og så 3-4 timer. Vi står op ca. Kl.8 og den første lur, allerede efter en time, er nem og uden problemer - her sover hun en time i barnevogn eller i Slyngevugge.

Resten af dagen vågner hun konsekvent efter 22 minutter og kun hver anden gang lykkes det at køre søvnen videre til 20 min mere - men aldrig en dagslys på over 45 min, med mindre det er i bæresele, her kan hun tage 1 1/2 time.

Fælles for alle lure om dagen er, at det skal være i bevægelse; bæresele, Slyngevugge eller barnevogn (det kører). Jeg har prøvet med faste putteritualer og at putte i lift, umuligt. Jeg forsøger selvfølgelig at kigge efter hendes træthedstegn (gab, blanke ...

Annonce

... øjne osv), men måske er jeg ikke helt spids på dette. Jeg forsøger også med balance-lege på bold, samglege med berøringer på kroppen osv til at berolige, hvilket også lykkes.

Jeg har flere spørgsmål:

Skal jeg holde fast i det, der virker pt; en lang lur (1 1/2 time) i bæreselen?

Kan hun vokse fra at vågne efter 22 min?

Hvorbår begynder at blive 'farligt' kun at putte med bevægelse? Jeg har super svært ved at se, hvor jeg skal starte i forsøget hen mod at få hende til at falde i søvn 'selv'.

Om natten falder hun i søvn efter amning liggende og sover så ved siden af mig, da hun vågner ved flytning. Dette har vi valgt at sige er okay, så længe hun ikke er ældre og at det pt fungerer så godt med nat-sovning modsat om dagen.

Det er også mit indtryk, at hun er mæt nok og ikke vågner efter 22 min pga sult.

Bedste hilsner fra
en powernap-mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.