Urolig om aftenen ved puttetid

12. juli 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Urolig om aftenen ved puttetid

Hej Helen.

Min datter er nu 10 måneder, og de sidste 2 uger har vi haft en kamp hver enenste aften når hun skal sove.

Vi plejer at gå op på hendes værelse kl 19:15 hvor hun får sin natflaske. Inden da har hun fået aftensmad kl 17:30 og natgrød kl 19. Det betyder så at hun slet ikke er sulten og vil ikke have sin flaske før kl ca 20. Hun er træt, og græder derfor meget, men ønsker ikke flasken, men vil heller ikke sove uden. Lige pludselig, ca 30 min efter vi er gået op, vil hun gerne have flasken. Lige så snart hun kommer i hendes seng er hun meget urolig; rejser sig op i tremmesengen og vrider sig rundt hvis jeg ligger hende ned. Hun græder hvis vi går ud fra værelset, og griner lige så snart vi kommer ind igen.

Hun har aldrig været en sulten pige, så jeg synes også at aftensmad, ...

Annonce

... natgrød og MME-flaske bliver meget presset for hende. Jeg fik anbefalet af en veninde at droppe natgrøden og give hende halv vælling og halv MME i sin natflaske istedet(på det tidspunkt havde vi kun givet natgrød i 2 uger). Det har jeg så prøvet, og hun er tydeligt mere sulten ved flasken og spiser godt 300 ml. Da hun spiste natgrød drak hun ca 100 ml. MEN hun er stadig helt vildt urolig, og vil meget hellere "lege" og fjolle rundt i sin tremmeseng. Det ender hver aften i gråd, og det tager godt en time før hun sover. Jeg har så prøvet at putte hende kl 19:30 istedet, som har hjulpet en lille smule. Men vi synes stadig det er en kamp hver aften, og jeg synes det er så synd, at hun skal blive så ked af det før hun kan falde til ro.

Har du et forslag til en god putterutine?

Venlig hilsen
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger