Brev:
18 mdr og lære at falde i søvn
8. juli 2017
Alder:
18 mdr.
18 mdr og lære at falde i søvn
Kære Helen.
Vi har en fantastisk og enormt kærlig dreng på 18 måneder.
Altså sagen er den at vi simpelthen ikke aner hvordan vi får styr på det med at ligge ham til at sove.
Sebastian er født 7 dage over termin ved akut kejsersnit, og han havde kolik, og så har han altid sovet sindssygt dårligt. Han sover dog meget bedre nu med kun få opvågninger i løbet af natten.
Sebastian sover lige ved siden af mig (mor). Han sover i sin egen seng, men vores senge står klods op af hinanden og så er siden taget af hans seng så det er egentlig 2 madrasser, lige ved siden af hinanden men med niveau forskel - vores seng ca 20 cm højere end hans, så han kan kravle op til os i løbet af natten eller han kan række armen op og lige tjekke at jeg ligger ved siden af ham - det synes vi fungere rigtig godt!
Vi kan simpelthen ikke finde ud af en god metode til en hyggelig putning. Det har altid taget en krig at få ham til at sove.
Sebastian synes vores ritual med at han får godnat sange i vores seng er rigtig hyggelig - men alt derfra er ikke særlig hyggelig.. Han synes det er en fest! Han rejser sig op, kravler op i vores seng og snakker som et vandfald og falder først i seng efter ca. 2-3 timer - vi har forsøgt at ligge han til at sove på forskellige tidspunkter, men intet hjælper.. Når han så bliver træt så græder han, for han gider ihvertfald ikke at sove.
Så vi er i ren afmagt begyndt at vugge ham i hans slyngevugge så tager det kun mellem 1 time og halvanden og så ligger vi ham i hans seng lige så snart han er faldet i søvn.
Jeg bliver ihvertfald ikke årets mor..
Lige nu sover han ca. fra kl 12-15 om eftermiddagen. Om aftenen så begynder vi vores putning kl 20 med tandbørstning og nattøj, læse i sengen osv. og så sover han ca. 21.30 - 22, og så står vi op kl 7.
Kunne du give et bud på hvordan vi lærer ham at falde i søvn i hans egen seng, og at det er trygt og dejligt at falde i søvn.. Det har vi ikke formået at lære ham.
Hilsen
Frustreret familie der er begyndt at bruge slyngevuggen igen i ren afmagt..