18 mdr og lære at falde i søvn

8. juli 2017

Kategori:
Alder:
18 mdr.

18 mdr og lære at falde i søvn

Kære Helen.

Vi har en fantastisk og enormt kærlig dreng på 18 måneder.

Altså sagen er den at vi simpelthen ikke aner hvordan vi får styr på det med at ligge ham til at sove.

Sebastian er født 7 dage over termin ved akut kejsersnit, og han havde kolik, og så har han altid sovet sindssygt dårligt. Han sover dog meget bedre nu med kun få opvågninger i løbet af natten.

Sebastian sover lige ved siden af mig (mor). Han sover i sin egen seng, men vores senge står klods op af hinanden og så er siden taget af hans seng så det er egentlig 2 madrasser, lige ved siden af hinanden men med niveau forskel - vores seng ca 20 cm højere end hans, så han kan kravle op til os i løbet af natten eller han kan række armen op og lige tjekke at jeg ligger ved siden af ham - det synes vi fungere rigtig godt!

Vi kan simpelthen ikke finde ud af en god metode til en hyggelig putning. Det har altid taget en krig at få ham til at sove.

Sebastian synes vores ritual med at han får godnat sange i vores seng er rigtig ...

Annonce

... hyggelig - men alt derfra er ikke særlig hyggelig.. Han synes det er en fest! Han rejser sig op, kravler op i vores seng og snakker som et vandfald og falder først i seng efter ca. 2-3 timer - vi har forsøgt at ligge han til at sove på forskellige tidspunkter, men intet hjælper.. Når han så bliver træt så græder han, for han gider ihvertfald ikke at sove.

Så vi er i ren afmagt begyndt at vugge ham i hans slyngevugge så tager det kun mellem 1 time og halvanden og så ligger vi ham i hans seng lige så snart han er faldet i søvn.
Jeg bliver ihvertfald ikke årets mor..

Lige nu sover han ca. fra kl 12-15 om eftermiddagen. Om aftenen så begynder vi vores putning kl 20 med tandbørstning og nattøj, læse i sengen osv. og så sover han ca. 21.30 - 22, og så står vi op kl 7.

Kunne du give et bud på hvordan vi lærer ham at falde i søvn i hans egen seng, og at det er trygt og dejligt at falde i søvn.. Det har vi ikke formået at lære ham.

Hilsen
Frustreret familie der er begyndt at bruge slyngevuggen igen i ren afmagt..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder