Brev:
Meget urolig søvn - 3 mdr.
22. juni 2017
Alder:
3 mdr.
Meget urolig søvn - 3 mdr.
Hej Helen.
Min datter sover utrolig uroligt for tiden. Om natten vågner hun ca. hver 1-2 time og sparker med benene og vifter rundt med armene. Noglegange falder hun til ro hvis jeg ligger en hånd på hendes mave og andre gange er det kun brystet der hjælper. Før sov hun ca. 3 timer inden hun meldte sig til at spise, så det er lidt af en forandring. Dette betyder jo at jeg er meget vågen i løbet af natten.
Er det bare en fase? Er det OK at tilbyde brystet ofte når hun er så urolig (noglegange spiser hun meget - andre gange sutter hun bare lidt). Hun bruger jo ikke sut, så denne kan ikke bruges.
Det er det samme om dagen. Hun sover 30-40 min hver formiddag og eftermiddag og 1 lang lur om middagen 2-3 timer (dette er hun begyndt på den sidste uges tid). Her har hun dog tit brug for hjælp til at komme videre i søvnen - vugger hende 10-20 gange og siger ssshhh og derudover måtte jeg tage hende op 3 gange i går og tilbyde brystet før hun kunne ligges og sove videre igen.
Er det bare en fase? Det håber jeg - da der ikke bliver meget tid til søvn og hvile til mig.
Hilsen