Søvn - tager lang tid

16. juni 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Søvn - tager lang tid

Kære Helen

Så skriver jeg vedrørende min søns søvn igen.

Som jeg skrev til dig sidst, var vi begyndt at lægge ham til at sove kl 21.15 og det tog så ca 20 minutter og så sov han. Det holdt desværre kun 1 uge. Efterfølgende er han igen begyndt at tage halvanden time om at falde i søvn. Dvs den var over halv elleve før han sov - og han skal op kl seks... det gjorde vi en uge og det var ikke optimalt, han var træt og pyldret i dagtimerne og kunne ikke hænge sammen. Derfor så vi os nødsaget til at rykke puttetidspunktet tilbage til kl 20.15 så vi ved at han sover 21.30- og så vi sikrer ham søvn.

Så vi er tilbage ved udgangspunktet: han sover meget lidt, meget sent og det tager nu fast halvanden time at putte ham lige meget om vi putter tidligt eller sent. Han sover stadig kun 1 time til middag. Vi valgte dog to dage at teste hvor lang middagslur han egentlig ville tage hvis han selv kunne bestemme og han sov knap 3,5 time begge dage- ergo tænker jeg, at han faktisk mangler søvn.

Vi er ved at være godt bruge og synes halvanden time er lang tid at bruge på putning så sent på ...

Annonce

... aftenen. Hvad gør vi? Vi kan jo ikke putte ham kl 23 ☹️.

Putningen foregår ved at han kommer ind i vores soveværelse hvor hans seng står. Derefter får han et glas vand og får læst en bog og ligger med sine bamser. Og derefter starter festen: leg og ballade, kolbøtter og hopperi, ja en stor fest. Til sidst bliver han vred, græder lidt og så overgiver han sig. Det tager så ialt halvanden time.

Jeg har læst om din strygetøjsmetode men jeg tror ikke den kan bruges i dette tilfælde. Hvis vi ikke sidder ved ham, så stiger han bare ud af sengen og går med os - han er absolut ikke typen der bliver liggende og afventer situationen - hvis der sker noget så er han på pletten 😊 pt sover han i tremmeseng men han har også en normal børneseng, den er han dog ikke så glad for så vi gik tilbage til tremmesengen. Han hopper selv ud af den og op igen uden problemer (han er meget høj af sin alder og meget stærk motorisk).

Kan du give et bud på hvad vi gør, så puttetiden kan forkortes lidt, nu hvor han i forvejen sover så sent og lidt.

Med venlig hilsen
den glade mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor