Brev:
At stå op på samme tidspunkt hver dag
9. juni 2017
Alder:
7 mdr.
At stå op på samme tidspunkt hver dag
Kære Helen
Tak for dine forrige breve.
Vi har i øjeblikket svært ved at få stå-op tidspunktet til at være det samme hver dag, hvilket gør at vi nogle dage kommer meget skævt i gang med morgenmad, formiddagslur osv.
Som regel putter vi hende om aftenen med flaske og godnatsang kl. 19.30, hvilket går rigtig fint. Nogen gange er det allerede kl. 19, hvis middagsluren har ligget meget tidligt. Hun er i øjeblikket ved at gå fra tre til to lure. Hun regulerer det fint selv, men det gør at puttetidspunktet om aftenen nogen gange bliver nød til at ligge lidt tidligere for at hun ikke skal blive alt for overtræt.
Om natten svinger det enormt meget hvornår hun efterspørger mad, og jeg tænker det er det der gør at hun vågner på så forskellige tidspunkter hver dag. Hun får flaske om natten et sted mellem kl. 00.30 og 03.30. Og hun får tidlig morgenflaske mellem kl. 04.00 og 06.30…. Så det er virkelig ikke til at regne med.
Hun bliver puttet i sin egen seng ved siden af vores. Når hun vågner og får flaske om natten lægger vi hende i vores seng. Her ruller hun som regel bare om på siden og sover videre. Når hun så får tidlig morgenflaske er hun meget frisk. Der ligger hun som regel og mosler rundt, pludrer osv. i 45 min. så brokker hun sig lidt, gnider sig i øjnene og falder så i søvn igen.
Udfordringen ligger derfor lidt i, at hvis hun først efterspørger tidlig morgenflaske eksempelvis kl. 06.00, tager det så lang til for hende at falde i søvn igen at vi enten står meget sent op, eller allerede står op kl. 06.
De dage vi synes hun virker til at have det bedst er hvis hun får tidlig morgenflaske ved 5 tiden, falder i søvn ca. 05.45 og sover til ca. 07.15. Så kan hun nemlig fint puttes til formiddagslur ved 9.30 tiden. Men hvis vi allerede har været oppe fra kl. 06, kan hun ikke holde sig vågen så længe.
Har du nogen forslag til hvordan vi kan få stå-op tidspunktet til at ligge bare lidt mere fast fremover?
Jeg glæder mig til at læse dit svar.
Venlig hilsen
En lykkelig mor