Sover lidt og sover uroligt

4. juni 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sover lidt og sover uroligt

Kære Helen

Vores søn på 6 måneder er begyndt at sove meget lidt og uroligt om natten. Han vågner hver time og det eneste der kan få ham til at falde til ro er ved at gå rundt med ham i favnen. Det er meget trættende og vi holder ikke til det længere.

Vi har prøvet at trøste ved at gi sutten og holde en hånd på ham men han græder (nogle gange meget voldsomt) og bliver ved indtil han bliver taget op. Nogle nætter ender det med at vi tager ham ind i stuen i sin Slyngevugge for at vi kan få lidt ro og slappe af i armene. Men det er jo bare en ny dårlig vane og jeg tænker ikke at der går lang tid før han vokser ud af den alligevel.

Jeg har tidligere skrevet til dig ang putningen til natten da vi går rundt med ham i favnen og vugger ham i søvn. Du skrev at vi kunne prøve op ned metoden hvilket vi gjorde men han blev desværre forvirret og meget mere ked af det så vi til sidst opgav. Har du andre forslag til hvad vi kan gøre for at han kan lære at falde i søvn uden bevægelse?

Vores søn græder meget når han er træt og det resulterer i at han græder meget hver gang han skal sove og kan ligesom ikke finde roen til at overgive sig til søvnen. Vi har prøvet ...

Annonce

... alt efterhånden synes jeg men intet virker. Vi håber snart at vi kan finde en løsning på det som vi alle kan holde til i længden.

Vores dag ser nogenlunde sådan her ud

Kl 6 står op og ammes (overvejer et ekstra skemåltid her i stedet for amning)
Kl 7.30-8 ammes og puttes. Sover ca 45 min - 1,5 time
Kl. Ca 9 vågner. Havregrød med frugt og vand af kop
Kl ca 11.30 ammes og puttes.vi arbejder på en længere lur her. Gerne 2 timer.
Kl 13.30 grød og vand af kop
Kl ca 16 ammes og puttes. Sover ca 45 min
Kl 18 grød og vand af kop
Kl 19.30-20 ammes. puttes til nat
Sen aften- ammes
Midt nat- ammes
Tidlig morgen- ammes

Han får grød da han afviser sin grøntsagsmos så lige nu forsøger vi os med grøntsags topping på grøden og håber han vænner sig til smagen. Han får i løbet af dagen lidt frugt i hånden og tænker vi begynder på lidt brød i hånden også. Han har tidligere fået en flaske Mme til nat men han er begyndt pludselig at afvise flasken men det fungerede godt.

Vi er meget opmærksomme på at han bliver gjort træt i sin vågenperiode, både mentalt og fysisk da han kræver meget stimuli og skal beskæftiges hele tiden.

Jeg håber du kan hjælpe os :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.