Brev:
Starte dagen tidligt og søvn om dagen
1. juni 2017
Alder:
6 mdr.
Starte dagen tidligt og søvn om dagen
Hej Helen
Vores dreng er nu begyndt konsekvent at vågne 5.45-6.00 og selvom han ammes sover han ikke videre.
Vi tænker selv at vi skal stå op der også amme ham inde i stuen og begynde dagen.
Hvad tænker du?
Derudover starter dagen jo så tidligere og først lur ligger derfor allerede med start 7.30-8.00.
Når jeg strækker ham så meget som muligt mellem lurerne - forsøger at holde ham vågen i 2 timer - når jeg så ammer han inden han skal ud og sove - så falder han 9 ud af 10 gange i søvn ved mig og enten opdager han da ikke han kommer i barnevognen og ellers vil han ikke sove videre når han bliver lagt i barnevognen?? Hvad gør jeg? Er der ligemeget han på den måde ammes i søvn? Hvordan skal han så lære at sove i barnevognen selv han er trods alt 6 mdr nu?
Han vågner konsekvent efter ca 45 min i barnevognen. Jeg skal VIRKELG være hurtig for at komme ud og trille med den for at få ham tll at sove videre.
Skal jeg bare fortsætte eller skal jeg begynde at trille på forhånd? Og hvordan trappes det så væk og hvornår? Og hvor meget skal man trille? Trille en tur, vugge let eller hvad gør vi???
Han er de sidst aftner blevet utrolig ked af det ved aftenputningen og vi har måtte vugge han utrolig meget til ro inden han lægges i sengen. Det eneste der får ham til ro er at være i favn og blive vugget/hoppet med - hvad gør vi??? Han er ved at være godt tung.
Men vi kan heller ikke få os til ikke at gøre det- når det er det der får han til at lade være med at græde.
Han virker pludelig til at blive meget hurtig efter sidste powernap.
Før kunne han godt holde sig vågen 1,5-2,5 time efte powernap men nu hedder det måske maks 1,5 time efter powernap at han er vildt træt - er det normalt??
Vi tror selv lidt at problemerne omkring putning simpelhen er grundet han er overtræt - så han faktisk måske burde puttes 19.15-19.30 og ikke først omkring kl 20 - for han bliver voldsomt ked af det og virker helt vildt overtræt - selvom han måske er kommet op fra powernap 18/18.15.
Hvad tænker du?
Han vil kun meget kort ligge selv på gulvet eller legetæppet - skal vi bare øve og øve eller? Han vil aller helst bare lege papegøje på vores arm - av vores ryg? Han ligger rigtigt pænt på maven - men triller ikke helt selv endnu - men næsten. Han har nogle gange triller fra mave til ryg - men ved ikke om det har været med vilje. Og det er kun en arm der er i vejen for han triller fra ryg til mave hvis der er noget spændene han vil have fat i.
En ny dag ud fra ovenstående ser nu sådan nu CA.
5.50 vågner og ammes men sover ikke viderer
6.30 opgiver vi og står op.
7.30 ammes og falder i søvn 7.40
7.45 puttes i barnevognen (vugning 8.20 og 8.45) - vågner 9.45
10.00 tilbydes grød - spiser intet - ammes istedet kort
11.30 ammes og falder i søvn ved brystet (var pylret) og sover et powernap
13.30 ammes igen og falder i søvn - puttes i barnevogne 13.45 - sover uden hjælp!!! frem til kl 15.00
Storebror hentes
15.45 ammes
17.15 ammes og falder i søvn - vågner da han tages fra - puttes i barnevognen og trilles med - sover 17.30 og vågner 18.10 og tages op.
18.30 tilbydes grønsagsmos af kartoffel, gulerod og brokooli samt disse ting også i hånden. Spiser intet med føler godt på tingene.
18.45 ammes
Pusles, leges med mm
19.20-19.45 ammes godt.
Puttes 19.50 - bliver meget ked af det og vugges meget- sover 20.10.
Vi håber du har en masse gode tanker - for vi er godt nok lidt udfordret omkring hvad næste skridt skal være i forhold til de ovenstående ting.