Brev:
Aftenrutine - 4 mdr.
1. juni 2017
Alder:
4 mdr.
Aftenrutine - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg vil egentlig bare høre din mening om vores putterutine.
Vores datter på 4 mdr kommer altid i seng mellem 19 og 20 (sådan har det været i halvanden måned nu) og står op ved 7-tiden.
Vores putterutine foregår sådan her:
- Ren ble og nattøj
- Godnat til far
- Ind i dobbeltsengen, hvor hun bliver lagt med sin nusseklud (den sover hun også med om dagen)
- Amme liggende imens jeg synger Mester Jakob (synger jeg også ved lurene om dagen)
- Får sin sut, når hun er færdig med at spise.
Herefter bliver jeg ved hende indtil hun sover. Nogle gange falder hun i søvn med det samme og andre gange skal jeg lige være ved hende i 10-15 minutter. Her ligger jeg og siger "ssssh" og "sååååh".
Når jeg så selv går i seng, bliver hun rykket over i sin bedside.
Jeg har overvejet, at lægge hende over i sin bedside når hun er færdig med at spise og lade hende lade i søvn der. Hun er dog ikke mærket af at vågne op i bedsiden kontra vores seng.
Hvornår "forventer" man, at børn kan falde i søvn af sig selv? Altså hvor jeg lægger hende i seng, siger godnat og går ud. Når vi skal over på den her model, hvornår og hvor skal jeg så amme hende? I sofaen og så ind i seng? Eller stadig i soveværelset, så over i sengen hvorefter jeg går ud? Synes selv nr 2 giver mest mening, fordi hun jo er vant til at blive ammet til nat i soveværelset..
Glæder mig til dine svar.
Hilsen Jeanne