Brev:
Sammensovning udfordring
30. maj 2017
Alder:
9 mdr.
Sammensovning udfordring
Hej igen Helen :)
Vi har også "lidt" søvn udfordringer .
Vi bor i et lille hus med kun et soveværelse på 1.sal, og da E (på 2,4) altid har sovet meget urolig og har mange drømme sover vi i samme rum. vi har en helt fast putte rutine efter aftensmadden. børste tænder, ren ble og i nattøjet. så går vi oven på, og en sidder hos mor og en hos far. så får A(på 9 måneder) sutteflasken og E får en suttekop med sukkerfri saft. ved godt det ikke er for smart, men hun har haft en del bøvl med nyrebækken betændelse af flere omgange så vil være sikker på at hun får nok væske, og det får hun ikke altid om dagen (lige meget hvor meget vi prøver).
Så læser vi to bøger, de kommer over i hver sin seng på hver sin side af vores seng, vi synger et par stille sange og siger at vi lige skal ned og rydde op og feje gulvet. så starter "festen" de skriger og råber, og hyler (de får ikke lov til at være ulykkelig ked af det). vi går op til dem med jævne mellemrum taler med små stemmer, og giver E tryk masage for af få "det vilde ud" som hun siger indtil de sover, det kan tage op til 2 timer!!!.
Men festen stopper ikke her for de er begyndt at vågne flere gange om natten. de har altid kommet over til os når de vågner men nu vækker E lillesøster, når E kommer over i vores seng og mener at det er morgen både kl 1. 3 4 og 5. A forlanger meget mælk i flaske, også i løbet af natten. hun får ellers det hun skal have i løbet af dagen. det er svært at vide hvor meget hun spiser da hun VIL spise selv.
Hurtig gennemgang af A dag
kl 6 op
kl 7 grød
kl 08.45 150ml flaske (her er hun så træt at hun nægter at spise noget)
kl 09.00 ud i barnevognen
kl 11.30 op
kl 12.00 rugbrøds mad eller rester fra dagen før.
kl 13.30/14.00 120 flaske og anden lur.
kl 15.00/15.30 op
kl 15.30 smoothies eller frugt eller en bolle
kl 17.30 aftensmad
kl 18.30/19.00 150ml flaske og god nat.
har prøvet at putte flere spise pauser ind men hun tager meget lang tid om at spise, så hun kan næsten ikke nå det når hun også skal nå at lege inden hun skal sove. hun er begyndt at bruge baby tegn, og er god til at sige når hun vil have noget at drikke. hun øver sig og får derfor tit tilbudt vand.
Men ja hun vil stadig have meget mælk om natten. derud over er men meget rasløs i sengen. kan hun være sulten eller er det bare et stadie?
Vores soveværelse er helt mørkt med en lille vågelampe tændt så jeg kan se til at finde sutter og lave flasker. er det fint nok?
I starten(det første halve år) sov jeg med A nede i stuen og det gik godt men det er jo ikke en holdbar løsning, men det er det heller ikke nu så hvad kan vi gøre?
Vi har prøvet bogen om kaninen der ikke ville sove men uden virkning(måske hun ikke er gammel nok?) Far og mor har ikke sovet igennem nu i over 2 år så er ved at være en smugle trætte.
Med venlig hilsen
Hippie mor og far A.K.A Zombierne