Sammensovning udfordring

30. maj 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sammensovning udfordring

Hej igen Helen :)

Vi har også "lidt" søvn udfordringer .

Vi bor i et lille hus med kun et soveværelse på 1.sal, og da E (på 2,4) altid har sovet meget urolig og har mange drømme sover vi i samme rum. vi har en helt fast putte rutine efter aftensmadden. børste tænder, ren ble og i nattøjet. så går vi oven på, og en sidder hos mor og en hos far. så får A(på 9 måneder) sutteflasken og E får en suttekop med sukkerfri saft. ved godt det ikke er for smart, men hun har haft en del bøvl med nyrebækken betændelse af flere omgange så vil være sikker på at hun får nok væske, og det får hun ikke altid om dagen (lige meget hvor meget vi prøver).

Så læser vi to bøger, de kommer over i hver sin seng på hver sin side af vores seng, vi synger et par stille sange og siger at vi lige skal ned og rydde op og feje gulvet. så starter "festen" de skriger og råber, og hyler (de får ikke lov til at være ulykkelig ked af det). vi går op til dem med jævne mellemrum taler med små stemmer, og giver E tryk masage for af få "det vilde ud" som hun siger indtil de sover, det kan tage op til 2 timer!!!.

Men festen stopper ikke her for de er begyndt at vågne flere gange om natten. de har altid kommet over til os når de vågner men nu vækker E lillesøster, når E kommer over i vores seng og mener at det er morgen både kl 1. 3 4 og 5. A forlanger meget mælk i flaske, også i løbet af natten. hun får ellers det hun skal have i løbet af dagen. ...

Annonce

... det er svært at vide hvor meget hun spiser da hun VIL spise selv.

Hurtig gennemgang af A dag

kl 6 op
kl 7 grød
kl 08.45 150ml flaske (her er hun så træt at hun nægter at spise noget)
kl 09.00 ud i barnevognen
kl 11.30 op
kl 12.00 rugbrøds mad eller rester fra dagen før.
kl 13.30/14.00 120 flaske og anden lur.
kl 15.00/15.30 op
kl 15.30 smoothies eller frugt eller en bolle
kl 17.30 aftensmad
kl 18.30/19.00 150ml flaske og god nat.

har prøvet at putte flere spise pauser ind men hun tager meget lang tid om at spise, så hun kan næsten ikke nå det når hun også skal nå at lege inden hun skal sove. hun er begyndt at bruge baby tegn, og er god til at sige når hun vil have noget at drikke. hun øver sig og får derfor tit tilbudt vand.

Men ja hun vil stadig have meget mælk om natten. derud over er men meget rasløs i sengen. kan hun være sulten eller er det bare et stadie?

Vores soveværelse er helt mørkt med en lille vågelampe tændt så jeg kan se til at finde sutter og lave flasker. er det fint nok?

I starten(det første halve år) sov jeg med A nede i stuen og det gik godt men det er jo ikke en holdbar løsning, men det er det heller ikke nu så hvad kan vi gøre?

Vi har prøvet bogen om kaninen der ikke ville sove men uden virkning(måske hun ikke er gammel nok?) Far og mor har ikke sovet igennem nu i over 2 år så er ved at være en smugle trætte.

Med venlig hilsen
Hippie mor og far A.K.A Zombierne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder