Putning - dreng 3 måneder

10. maj 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Putning - dreng 3 måneder

Hej.

Vi har en dreng på 13 uger i morgen.

Han har meget svingende dage - også hvad angår hans søvn. Som ofte går det godt med at putte ham om dagen (dog spilder han ikke tiden på at sove) men om aftenen er det sværere.

Vi putter han gerne ca. 19.30. Han virker træt med røde øjne, høje gab og trang til at være tæt på os. Han ligger i lang tid: ikke grædende eller ulykkelig, men roder meget rundt, hiver dynen op og ned ...

Annonce

... fra hovedet af og spjætter med kroppen. Ca. 1,5 time hver aften.

Vi har prøvet forskellige tiltag: hvis støj, putning i lift, på sofa og på briks i stuen.
Vores soveværelse og alle andre værelser er i kælderen og stue samt køkken i stueetagen. vi har haft svært ved at putte ham i soveværelset, da vi føler at det er "langt væk" fra os af.

Hvad kan vi gøre for at skabe ro og struktur hos den lille mand?

Venlig hilsen
H.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder