Brev:
Vågner ofte
4. maj 2017
Alder:
7 mdr.
Vågner ofte
Hej Helen
Jeg har igen brug for at spørge dig til råds. Vi fik en dejlig datter i oktober som er helt vildt dejlig! Og vi har det godt i vores lille familie 😊
I forhold til hendes søvn vil jeg dog gerne spørge dig til råds fordi jeg synes at hun sover for lidt. Vi flyttede da hun var tre mdr gammel og før sov hun klart en mere sammenhængende søvn både dag og nat.
Både dag og nat vågner hun og græder voldsomt! Sådan har det været siden hun var 4 mdr. Hun får sutten som hun er glad for men finder oftest kun trøst ved brystet om natten eller hvis hun tages op af barnevognen og kommer med ind. Jeg kan specielt om dagen se på hende at hun er meget træt. Men selv om jeg om dagen prøver at gå med hende eller putte hende senere lykkes det ikke at få hende til at sove igen.
Jeg har ammet hende siden fødslen. Kæmpede dog en mdr før der var mælk nok til hende men derfra gik det fint. Hun har fra starten suttet godt og ligger fint på vægtkurven.
En typisk dag ser sådan ud:
Kl 6 Hun vågner selv
Får havregrød spiser 1/2-1 dl
Kl 8- 8.30 puttes til formiddagslur. Sover ca 1 time.
Kl 9.30 får frugtmos (ca 1/2 dl)
Kl 11.30 får grød/mos (ca 1- 1 1/2 dl)
Puttes til middag i barnevognen (ammes inden) skal trilles i søvn.
Sover ca 45 min, vågner og græder. Jeg går med hende og kunne tidligere få hende til at sove ca 30 min mere.
Kl 14.30-15 får frugt i hånden og grød
Har i flere dage prøvet at få hende til at sove ved 17-tiden får hun er tydeligt meget træt. Vi har gået flere gange med hende uden held.
Kl 17.30-18 grøntsagsmos med kød (1-1 1/2 dl)
Kl 19 ammes i søvn og lægges i egen seng
Vågner flere gange om aftenen og skal have sutten
Kl 22.30 ammes
Kl 1.30 vågner og vil ikke nøjes med sut, ammes
Kl 4 vågner og som kl 1.30
Kl 6 vågner og ammes men vil ikke sove mere.
Kan du hjælpe med nogle forslag til hvordan vi får hende til at sove mere sammenhængende? Som sagt har hun i lang tid vågnet og nærmest skreget som om hun har mareridt.
Jeg har også tænkt om det var pga tænder men det ser det ikke ud til.
Venlig hilsen
En mor som trænger til søvn..