Vågner ofte

4. maj 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vågner ofte

Hej Helen

Jeg har igen brug for at spørge dig til råds. Vi fik en dejlig datter i oktober som er helt vildt dejlig! Og vi har det godt i vores lille familie 😊

I forhold til hendes søvn vil jeg dog gerne spørge dig til råds fordi jeg synes at hun sover for lidt. Vi flyttede da hun var tre mdr gammel og før sov hun klart en mere sammenhængende søvn både dag og nat.

Både dag og nat vågner hun og græder voldsomt! Sådan har det været siden hun var 4 mdr. Hun får sutten som hun er glad for men finder oftest kun trøst ved brystet om natten eller hvis hun tages op af barnevognen og kommer med ind. Jeg kan specielt om dagen se på hende at hun er meget træt. Men selv om jeg om dagen prøver at gå med hende eller putte hende senere lykkes det ikke at få hende til at sove igen.

Jeg har ammet hende siden fødslen. Kæmpede dog en mdr før der var mælk nok til hende men derfra gik det fint. Hun har fra starten suttet godt og ligger fint på vægtkurven.

En typisk dag ser sådan ud:

Kl 6 Hun vågner selv
Får havregrød spiser 1/2-1 dl
Kl ...

Annonce

... 8- 8.30 puttes til formiddagslur. Sover ca 1 time.
Kl 9.30 får frugtmos (ca 1/2 dl)
Kl 11.30 får grød/mos (ca 1- 1 1/2 dl)
Puttes til middag i barnevognen (ammes inden) skal trilles i søvn.
Sover ca 45 min, vågner og græder. Jeg går med hende og kunne tidligere få hende til at sove ca 30 min mere.
Kl 14.30-15 får frugt i hånden og grød

Har i flere dage prøvet at få hende til at sove ved 17-tiden får hun er tydeligt meget træt. Vi har gået flere gange med hende uden held.
Kl 17.30-18 grøntsagsmos med kød (1-1 1/2 dl)
Kl 19 ammes i søvn og lægges i egen seng
Vågner flere gange om aftenen og skal have sutten
Kl 22.30 ammes
Kl 1.30 vågner og vil ikke nøjes med sut, ammes
Kl 4 vågner og som kl 1.30
Kl 6 vågner og ammes men vil ikke sove mere.

Kan du hjælpe med nogle forslag til hvordan vi får hende til at sove mere sammenhængende? Som sagt har hun i lang tid vågnet og nærmest skreget som om hun har mareridt.

Jeg har også tænkt om det var pga tænder men det ser det ikke ud til.

Venlig hilsen
En mor som trænger til søvn..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.