1 årig vil ikke sove

22. april 2017

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 årig vil ikke sove

Kære Helen,

Min datter Alberte er nu blevet 1 år, og er stadig ligeså aktiv som altid. Hun begyndte at gå lige optil sin 1 års dag, og går nu hele tiden. Hun er glad, sjov og trives godt i vuggestuen. Desværre så sover hun bare SLET ikke.
Det vil sige:
Vi havde i påsken flere dage, hvor hun bare ikke ville sove nr. 2 lur ( lur nr. 1 er kun 1 -1,5 time ) og vi ville ikke tvinge hende, hvilket resulterede i putning på 5 min til sædvanlig tid kl. 20.00 om aftenen og en 11 timers god søvn om natten. Dette skete 3 gange.

Nu er påsken forbi og vuggestuen begyndt igen. De første 2 dage gik ok med kun 1 lur ( hun sover kun 50 min - ...

Annonce

... max. 1,5 time ) men det endte jo med 2 dage med 2 lure, hvilket resulterer i en pige der ikke sover før 22-23, og vi forsøger at putte til normal tid, og gøre alle aften ting til samme tid på trods af den sidste lur. Men det nytter intet. Det vil sige at hun sover fra 22/23 - 07.00 også stadig kun ca. 1 time ved 10.30 tiden. Hun ruller rundt, sætter sig op i barnevognen, og vil bare IKKE sove. Vi har ingen problemer med at hun sover 2 lure, hvis det så bare ikke resulterede i en forfærdelig aften/nat.

Har du nogen gode råd til hvordan vi skal forholde os, og evt. ændre på rytmen/mønsteret?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen
Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte