Brev:
1 årig vil ikke sove
22. april 2017
Alder:
12 mdr.
1 årig vil ikke sove
Kære Helen,
Min datter Alberte er nu blevet 1 år, og er stadig ligeså aktiv som altid. Hun begyndte at gå lige optil sin 1 års dag, og går nu hele tiden. Hun er glad, sjov og trives godt i vuggestuen. Desværre så sover hun bare SLET ikke.
Det vil sige:
Vi havde i påsken flere dage, hvor hun bare ikke ville sove nr. 2 lur ( lur nr. 1 er kun 1 -1,5 time ) og vi ville ikke tvinge hende, hvilket resulterede i putning på 5 min til sædvanlig tid kl. 20.00 om aftenen og en 11 timers god søvn om natten. Dette skete 3 gange.
Nu er påsken forbi og vuggestuen begyndt igen. De første 2 dage gik ok med kun 1 lur ( hun sover kun 50 min - max. 1,5 time ) men det endte jo med 2 dage med 2 lure, hvilket resulterer i en pige der ikke sover før 22-23, og vi forsøger at putte til normal tid, og gøre alle aften ting til samme tid på trods af den sidste lur. Men det nytter intet. Det vil sige at hun sover fra 22/23 - 07.00 også stadig kun ca. 1 time ved 10.30 tiden. Hun ruller rundt, sætter sig op i barnevognen, og vil bare IKKE sove. Vi har ingen problemer med at hun sover 2 lure, hvis det så bare ikke resulterede i en forfærdelig aften/nat.
Har du nogen gode råd til hvordan vi skal forholde os, og evt. ændre på rytmen/mønsteret?
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Julie