Brev:
Svøb og aftenputning
13. april 2017
Alder:
4 mdr.
Svøb og aftenputning
Hej Helen
Jeg glemte en anden ting i vores tidligere brev.
En masse omkring at svøbe og aftenputningen.
Svøbning.
Pt. Svøber vi vores dreng i et tæppe inden han lægges i barnevognen i hans sleebee - dette for hvis vi skal gå rundt med ham og vugge - så er det nemmere at få ham i barnevognen bagefter - men er der ved at være tid til at stoppe med at svøbe ham? Og ligeledes stoppe med at gå grunde - men hvordan? Han er måske i en alder hvor han begynder genre at vil bevæge sig?? Der første han gør når han vågner er at strække armene over hoveder med det samme svøbet løsnes?
Pt. Svøber vi også vores dreng i hans dyne om aftenen når vi går rundt med ham og vugger. Når han sover helt lægges han ned i seng i svøbet.
Når han vågner om natten ammes han og svøbes igen i sengen. Han er meget varm og har det meget varmt i svøbet i løbet af natten tænker vi.
Skal vi til at væk fra dette svøbning??
Vi har overvejer at fortsætte med at svøbe - men at lette på svøbet når han så sover og lægge et let tæppe over - hvis han får møffet dynen helt af.
Vi har også overvejer at svøbet i et let tæppe og når han sover, så over i seng og dynen over og lette på svøbet under dynen?
Og igen har vi overvejet helt at gå væk fra at svøbe - men vi er bange for han vækker sig selv, hvis han ikke er svøbt. Og vi aner ærlig talt ikke hvordan vi skal putte om aftenen - hvis vi ikke svøber, vugger og går rundt / men det GØR ONDT I RYGGEN - hjælp...
Denne putterutine gør også - at det eneste vi kan gør hvis han vågner om natten er at tage han op og svøbe på ny og vugge eller amme - hvordan kommer vi væk herfra??
Hvor længe rådes der til at svøbe?
Med venlig hilsen
En mor