Svøb og aftenputning

13. april 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Svøb og aftenputning

Hej Helen

Jeg glemte en anden ting i vores tidligere brev.

En masse omkring at svøbe og aftenputningen.

Svøbning.
Pt. Svøber vi vores dreng i et tæppe inden han lægges i barnevognen i hans sleebee - dette for hvis vi skal gå rundt med ham og vugge - så er det nemmere at få ham i barnevognen bagefter - men er der ved at være tid til at stoppe med at svøbe ham? Og ligeledes stoppe med at gå grunde - men hvordan? Han er måske i en alder hvor han begynder genre at vil bevæge sig?? Der første han gør når han vågner er at strække armene over hoveder med det samme svøbet løsnes?

Pt. Svøber vi også vores dreng i hans dyne om aftenen når vi går rundt med ham og vugger. Når han sover helt lægges han ned i seng i svøbet.
Når han vågner om natten ammes han og svøbes igen i sengen. Han er meget varm og har det meget varmt i svøbet i ...

Annonce

... løbet af natten tænker vi.
Skal vi til at væk fra dette svøbning??

Vi har overvejer at fortsætte med at svøbe - men at lette på svøbet når han så sover og lægge et let tæppe over - hvis han får møffet dynen helt af.

Vi har også overvejer at svøbet i et let tæppe og når han sover, så over i seng og dynen over og lette på svøbet under dynen?

Og igen har vi overvejet helt at gå væk fra at svøbe - men vi er bange for han vækker sig selv, hvis han ikke er svøbt. Og vi aner ærlig talt ikke hvordan vi skal putte om aftenen - hvis vi ikke svøber, vugger og går rundt / men det GØR ONDT I RYGGEN - hjælp...

Denne putterutine gør også - at det eneste vi kan gør hvis han vågner om natten er at tage han op og svøbe på ny og vugge eller amme - hvordan kommer vi væk herfra??

Hvor længe rådes der til at svøbe?

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.