Søvn og mælk om natten

21. marts 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn og mælk om natten

Kære Helen

Vi håber, at du igen kan hjælpe os på vej ift vores søns mad og søvn.
Han har en super god rytme om dagen, hvor han sover 45 min fra 9.30/10 og igen cirka 2 1/2 time fra 13.30. Og vi følger din madplan mht mælk og måltider.

Men om natten oplever vi, at han egentlig ikke er særlig sulten. Han drikker typisk hele flasken (cirka 200 ml), når han bliver puttet kl 19.30/20. Og så melder han sig typisk i mellem kl 22.30 og 23.30, og her drikker han omkring 100 ml og det samme sker omkring kl 04/05. Herefter sover han som regel til 06.30/7.

Det virker lidt som om, at mælken bare luller ham tilbage i søvn, og vi tænker på, om vi skal gøre noget andet, så han lærer at spise mere af gangen?

Han er sulten til morgenmad kl 7.30, men han spiser nok kun 1/2 dl (+ vand af kop).
Skal vi prøve at holde ham yderligere hen eller måske tilbyde ...

Annonce

... (sukker)vand i stedet for mælk?!

Han spiser godt til frokost og aftensmad og flasken til middagslur er han glad for. Her drikker han cirka 150 ml.

Flere af børnene fra mødregruppen sover fra 22 til 06/07 uden mælk. De er godt nok heller ikke lige så store som vores dreng (der vejer knap 10 kg). Så måske har han et større behov?!

Drømmescenariet for os ville være at give ham en flaske ved 22/23-tiden, når vi selv går i seng og så først flaske eller morgenmad kl 7. Er det utopi?
Så vil han nemlig kunne sove inde hos sin søster istedet for inde hos mig.

Min mand sover hos vores datter på snart fire år, og hun er med på ideen om, at børnene sover sammen, og at de voksne sover sammen. Så det har vi en drøm om at få indført inden alt for længe. Har du nogle tanker, der kan hjælpe os på vej med projektet?

På forhånd tusind tak.

Kærlig hilsen
lillebrors mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år