Brev:
Søvn og mælk om natten
21. marts 2017
Alder:
7 mdr.
Søvn og mælk om natten
Kære Helen
Vi håber, at du igen kan hjælpe os på vej ift vores søns mad og søvn.
Han har en super god rytme om dagen, hvor han sover 45 min fra 9.30/10 og igen cirka 2 1/2 time fra 13.30. Og vi følger din madplan mht mælk og måltider.
Men om natten oplever vi, at han egentlig ikke er særlig sulten. Han drikker typisk hele flasken (cirka 200 ml), når han bliver puttet kl 19.30/20. Og så melder han sig typisk i mellem kl 22.30 og 23.30, og her drikker han omkring 100 ml og det samme sker omkring kl 04/05. Herefter sover han som regel til 06.30/7.
Det virker lidt som om, at mælken bare luller ham tilbage i søvn, og vi tænker på, om vi skal gøre noget andet, så han lærer at spise mere af gangen?
Han er sulten til morgenmad kl 7.30, men han spiser nok kun 1/2 dl (+ vand af kop).
Skal vi prøve at holde ham yderligere hen eller måske tilbyde (sukker)vand i stedet for mælk?!
Han spiser godt til frokost og aftensmad og flasken til middagslur er han glad for. Her drikker han cirka 150 ml.
Flere af børnene fra mødregruppen sover fra 22 til 06/07 uden mælk. De er godt nok heller ikke lige så store som vores dreng (der vejer knap 10 kg). Så måske har han et større behov?!
Drømmescenariet for os ville være at give ham en flaske ved 22/23-tiden, når vi selv går i seng og så først flaske eller morgenmad kl 7. Er det utopi?
Så vil han nemlig kunne sove inde hos sin søster istedet for inde hos mig.
Min mand sover hos vores datter på snart fire år, og hun er med på ideen om, at børnene sover sammen, og at de voksne sover sammen. Så det har vi en drøm om at få indført inden alt for længe. Har du nogle tanker, der kan hjælpe os på vej med projektet?
På forhånd tusind tak.
Kærlig hilsen
lillebrors mor