7 måneder og tidlig rytme

1. marts 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

7 måneder og tidlig rytme

Hej igen.

Tusind tak for dit uddybende svar.
Tænkte jeg lige ville skrive Hvordan vores rytme ser ud da jeg ikke kan få ham til at sove videre omkring kl.5/6.

Vågner Ca. 5.30 og får flaske i i sengen. Prøver at få ham til at sove videre uden held.

Kl. 7.30 får han enten havregrød, hirsegrød eller øllebrød. Lavet på mme.
Og med frugtmos til.

Puttes igen kl. 8 da han sjældent kan Være vågen meget mere end 2-2,5 time.

Vågner kl. Ca 10 og får tilbudt flaske, men vil sjældent have.

Herefter leges, pusles og hygges der.

Kl. 11 får han kartoffelmos med kød el. Fisk. Frugtmos og rugbrødstænger, avocado, melon får han at sidde med efterfølgende. Og tilbudt flaske.

Puttes til middag Ca. 12.30. ...

Annonce

... Vågner igen alt ml. 15.00 og 16.

Får tilbudt flaske som han tager omkring 150 ml. Af.

Kl. 17.30 får han igen mos af div. Grøntsager eller købe aftengrød og med frugtmos til dessert.

Kl. 18.30-19 tilbudt flaske hvor han spiser Ca 180 ml.

Han vil ikke, eller kan ikke få ham til at powernappe sidst eftermiddag så han er godt træt omkring kl 19.

Skal jeg bare give flasken mens han sover? Han har i en periode på Ca. 1 måned nu Været meget uinteresseret i flasken. Så kommer mme i alt det jeg kan af hans.
Og får vand vand af kop efter hvert måltid.
Han vejer Ca. 10 kg og omkring 74 lang.
og hvordan kan jeg bedst få ham til at sove videre efter flasken om morgen kl. Ca 6??

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt