Brev:
Søvn - 3.5 uge gammel
27. februar 2017
Alder:
0 mdr.
Søvn - 3.5 uge gammel
Hej igen Helen :)
Tusind tak for dit enormt hurtige svar angående vores lille nye datter sidst - det var jeg virkelig glad for!
Jeg synes amningen fungerer bedre, men jeg giver hende stadig ind imellem en smule supplering til natten, og hun har stadig kun sparsomt med afføring - den del kan godt gøre mig bekymret, når du siger at det som regel først er i 8-9 ugers alderen at afføringen bliver sparsom..
Nå, men nu drejer det sig om hendes søvn. Hun er 3,5 uger nu. Hun har i den sidste tid haft dage hvor hun har været meget længe vågen - måske 4-6 timer om formiddagen. Hun virker ikke ulykkelig og græder som regel ikke, hun vil bare ikke sove, heller ikke selvom jeg ammer hende, svøber hende, går med hende og vugger hende eller nynner for hende.
Desuden har hun stadig svært ved at falde i søvn om aftenen, det tager som regel også halvanden-to timer. og her bliver hun indimellem urolig ved brystet og virker stadig sulten - her har hun så fået ca 20 ml modermælkserstatning til supplering - med varierende effekt. Kun meget sjældent kan jeg svøbe hende i hendes dyne og ligge hende i en babynest i vuggen ved siden af vores seng. Oftest vågner hun efter kort tid og vil over i vores seng igen. Så har jeg taget hende over til mig igen, og tilbudt brystet igen, og som regel ender det med at hun så sove ved siden af mig. Det er bestemt ikke meningen at hun skal blive ved med at sove i vores seng til hun bliver stor, men lige nu er hun så lille, at det vel er tryghed hun søger. Og jeg skal endnu ikke være bange for at det bliver en vane for hende, vel?
Beklager at jeg allerede skriver til dig igen og på forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Anja