Søvn - 3.5 uge gammel

27. februar 2017

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Søvn - 3.5 uge gammel

Hej igen Helen :)

Tusind tak for dit enormt hurtige svar angående vores lille nye datter sidst - det var jeg virkelig glad for!

Jeg synes amningen fungerer bedre, men jeg giver hende stadig ind imellem en smule supplering til natten, og hun har stadig kun sparsomt med afføring - den del kan godt gøre mig bekymret, når du siger at det som regel først er i 8-9 ugers alderen at afføringen bliver sparsom..

Nå, men nu drejer det sig om hendes søvn. Hun er 3,5 uger nu. Hun har i den sidste tid haft dage hvor hun har været meget længe vågen - måske 4-6 timer om formiddagen. Hun virker ikke ulykkelig og græder som regel ikke, hun vil bare ikke sove, heller ikke selvom jeg ammer hende, svøber hende, går med hende og vugger hende eller nynner for hende.

Desuden har hun stadig svært ved at falde i søvn om aftenen, det ...

Annonce

... tager som regel også halvanden-to timer. og her bliver hun indimellem urolig ved brystet og virker stadig sulten - her har hun så fået ca 20 ml modermælkserstatning til supplering - med varierende effekt. Kun meget sjældent kan jeg svøbe hende i hendes dyne og ligge hende i en babynest i vuggen ved siden af vores seng. Oftest vågner hun efter kort tid og vil over i vores seng igen. Så har jeg taget hende over til mig igen, og tilbudt brystet igen, og som regel ender det med at hun så sove ved siden af mig. Det er bestemt ikke meningen at hun skal blive ved med at sove i vores seng til hun bliver stor, men lige nu er hun så lille, at det vel er tryghed hun søger. Og jeg skal endnu ikke være bange for at det bliver en vane for hende, vel?

Beklager at jeg allerede skriver til dig igen og på forhånd tak :)

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.