Mælk om natten - 6 mdr.

18. februar 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Mælk om natten - 6 mdr.

Kære Helen

Mange tak for alle dine gode svar og tanker.
Sidst spurgte jeg til din holdning til 'godnat og sov godt', og vi har fuldstændig forkastet ideen. Vi havde bare behov for at høre vores egne tanker bekræftet af en ekspert :-)

Nu overvejer vi tvært imod samsovning for hele familien, da det er vores oplevelse, at børnene er mest trygge, når de sover sammen med nogen. I første omgang ser vi, om børnene vil/kan sove sammen.

Men vi vil gerne udfase natflaskerne, inden vi forsøger at lade storesøster og lillebror sove på samme værelse. Og nu vil jeg høre, om det er tid til at forsøge at undvære flasken midt på natten (typisk omkring kl 2/3)?

Og synes du, vi skal give den og bare give mindre ad gangen? Eller skal vi prøve at trække tiden ...

Annonce

... mellem flaskerne lidt hver nat? Hvordan gør vi det bedst?

Det skal lige siges, at han er blevet rigtig god til at spise skemad. Han får morgengrød, frokostgrød eller - mos, frugtmos efter sin lange lur, mos til aften og så cirka 6 flasker i døgnet. Han får typisk en flaske kl 5/6, 9.30/10, 12.30/13, nogen gange også kl 16/17, kl 19.30/20, kl 23 og sidst kl 2/3.

Det er svært at sige, hvor meget han spiser af gangen. Men jeg vil tro, 1/2 - 1 dl.
Og så drikker han 100 - 220 ml MME pr flaske.

Skal jeg helt droppe flasken om eftermiddagen? Og den kl 2/3? For på den måde at forsøge at få ham til at spise endnu mere mad?!

Han får naturligvis også vand af kop (med tut), og det er han ret glad for. Mest fordi tutten er dejlig at bide i :-)

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene