Putteritual/Nattesøvn

9. februar 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Putteritual/Nattesøvn

Hej igen Helen.

Endnu engang tak for en god brevkasse.

Min dreng Nohr runder de 10 mdr. d. 18 februar, og vi har i mange måneder kørt det samme putteritual. Jeg kan mærke der sker en masse i øjeblikket, og vi er tvivl om vi skal ændre lift på ritualet.

Vores aften ser således ud:

18.00 Aftensmad

18.45 Bad, herefter hygge på puslebord og slutte af med en tegnefilm ( 15 min)

19.15/19.30 Godnat

Det vi oplever er at tegnefilm ikke siger ham det store mere, kan vi evt skifte det ud med en godnathistorie? og hvor kan så smide den ind henne?

Når han ...

Annonce

... puttes sover han faktisk rigtig godt til en omkring 2-3 tiden ( der er selvfølgelig amning i mellem).
Herefter oplever jeg at han ligger og "græder/klynker" i søvne, han spjætter/sætter fra med benene, han vågner i længere tidsrum - og ja kan ikke finde ro.

Der er også situationer hvor det eneste sted han kan finde ro er ved mit bryst eller med brystet i munden.
Jeg er så træt, frygter også når jeg starter arbejde, men hvad skyldes dette?

Vi samsover med ham pt. så han er i vores seng grundet flytning. Han kan først sove i egen seng fra Maj.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder